جاربه های گردشگری شهرستان آذرشهر میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهرستان آذرشهر در دامنه شمال غربی کوه‌های بلندی از سلسله کوه‌های سهند غربی و جلگه و سواحل دریاچه ارومیه قرار گرفته است، قسمت شرق و جنوب شرقی آن کوهستانی و در مغرب آن ساحل پست دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آذر شهر

جلیلی مدرس تاریخ نیز درباره پیشینه شهرستان آذرشهر به به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: شهرستان آذرشهر یکی از قدیمی‌ترین و معروفترین بخش‌های شهرستان تبریز بوده که قبلاً به نام دهخوارقان معروف و نامیده می‌شد بطوری که در سال ۱۳۰۶ شهرداری شهر آذرشهر مرکز شهرستان تشکیل و شروع به کار نموده است. آذرشهر در سال ۱۳۷۶ رسماً به شهرستان تبدیل شد.

الهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:این شهرستان در تولید سیر، لپه، سنجد، گردو و بادام دارای جایگاه ممتازی در استان است. همچنین به دلیل وجود شهرک صنعتی شهید سلیمی صنایع متنوعی از جمله مواد غذایی، خودروسازی، فولاد، شیمیایی و صنایع تبدیلی در حوزه آن شهرستان واقع شده اند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آذر شهر

وی افزود:وجود ۳۲ معدن فعال که مواد معدنی شیل سیاه، گرانیت، مرمر، مرمریت دیاتومیت، سنگ آهک، نمک از آن‌ها استخراج می‌شود و بعضی از سنگ‌های تزئینی معادن آذرشهر که دارای شهرت جهانی می‌باشند نیاز این شهرستان را برای ایجاد واحد‌های فرآوری معدنی به وضوح نشان می‌دهد.

الهیاری گفت:عمده تجارت اهالی شهرستان آذرشهر از طریق فروش قالی و محصولات کشاورزی می‌باشد که تولیدات خود را از قبیل: گندم و جو و سیب زمینی و پیاز و بادام و گردو و گوجه‌فرنگی، علوفه، صیفی جات و خشکبار در بازار به فروش رسانده و از این طریق امرار معاش می‌نمایند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آذر شهر

آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگردی آذربایجان شرقی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:چشمه چهارسو (واقع در محله ستوباد)، گورستان پیرحیران، مسجد چهارسو ستوباد، مسجد رومیان، مسجد محراب (واقع در محله محراب)، آثار بادامیار (واقع در روستای بادامیار یا قدمگاه در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر)، آثار تورامین (واقع در روستای متروک تورامین در چهل کیلومتری تبریز)، اولیای قاضی جهان (واقع در روستای قاضی جهان از توابع گوگان در چهار کیلومتری شمال غربی آذرشهر)، قبر پیر جابر ممقان، تپه باستانی شیرامین (واقع در روستای شیرامین در هفده کیلومتری جنوب غربی آذرشهر)، تپه پیر قطران یا آتشکده، تپه مصلی (واقع در ساحل شمالی رودخانه دهخوارقان، قبر‌های تاریخی و بزرگ روستای ینگجه از توابع آذرشهر) از مهمترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

اصغر حسن زاده که از تهران به شهرستان آذرشهر سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:از مساجد تاریخی و قدیمی این شهرستان بازدید کردم و به منطقه زیبای گرشگری قرمزی گل هم سری زدم.

وی افزود:مردم شهرستان آذرشهر مردم مهمان نوازی هستند و باغ‌های میوهفراوانی در این شهرستان وجود دارد که وجود باغ‌های زیبای توت در این شهرستان تعجب مرا بر انگیخت.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آذر شهر

حسن زاده از گردشگران خواست اگر به آذربایجان شرقی سفر کردند حتما از جاذبه‌های دیدنی آذرشهر بازدیدی داشته باشند.

شهرستان آذرشهر در ۳۰ کیلومتری تبریز واقع شده واز سمت شمال و شرق با شهرستان اسکو، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان عجب‌شیر هم‌مرز است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان آذرشهر میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.