مدیرعامل آب و برق خوزستان از زیاد شدن ورودی آب به مخازن سد‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ایزدجو، مدیر عامل آب و برق خوزستان گفت: در حوزه دز در ۲ روز بارندگی اخیر روز اول ۴ هزار و ۱۰۰ مترمکعب و روز دوم ۶ هزار و ۲۰۰ میترمکعب بر ثانیه ورودی به سد داشتیم و ورودی سد دز با کاهش به ۳ هزار و ۲۱۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده است؛ آورد رودخانه دز در این ۲ روز ۵۷۰ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: در سد دز ۳۳۰ میلیون مترمکعب حجم خالی داریم و در حال حاضر (بامداد چهارشنبه) خروجی این سد ۸۶۵ مترمکعب بر ثانیه است و روز دوشنبه ورودی کارون ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود که روز سه شنبه به ۸ هزار مترمکعب رسید؛ بامداد چهارشنبه نیز ورودی آن به ۴ هزار و ۶۰ مترمکعب کاهش پیدا کرد.

ایزدجو بیان داشت: در کل سد‌های کارون، یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب حجم خالی وجود دارد و آورد رودخانه کارون تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل آب و برق خوزستان عنوان کرد: خروجی سد گتوند در حال حاضر ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه است و روز دوشنبه دبی حوزه کرخه ۲ هزار و ۹۰۰ بود که روز سه شنبه به ۷ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرد؛ البته بامداد چهارشنبه نیز به یک هزار و ۷۹۲ مترمکعب بر ثانیه کاهش داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: خروجی در رودخانه کرخه ۶۰۰ مترمکعب که آورد کرخه ۴۳۵ میلیون مترمکعب بوده و بر اساس استاندارد و تراز نرمال ۲۱۴ میلیون مترمکعب حجم خالی در این سد داریم.

وی عنوان کرد: روز دوشنبه ورودی ساعتی به مارون یک هزار و ۱۰۰ مترمکعب بود که روز سه شنبه به دو هزار و ۶۰۰ افزایش و همچنین بامداد چهارشنبه به یک هزار و ۶۵ مترمکعب کاهش پیدا کرد و  در بامداد چهارشنبه میزان خروجی مارون ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه است آورد مارون ۱۷۱ میلیون مترمکعبی و خروجی ۱۶۳ میلیون مترمکعبی آن تا پایان روز سه شنبه بود.

ایزدجو در پایان گفت: سرجمع آورد به رودخانه‌های خوزستان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده و در حال حاضر حجم خالی مخازن سد‌های خوزستان دو میلیارد مترمکعب است که برای فردا دبی دو هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه را در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم داشت که امسال نسبت به سال گذشته ۳۲۹ درصد و نسبت به دراز مدت (استاندارد) نیز ۵۷ درصد افزایش ورودی به مخازن سد‌های استان را داشتیم.

انتهای پیام/م

افزایش ورودی آب به سد های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.