معاون سابق حقوقی رئیس جمهور گفت: بسیاری از افراد جامعه با کالایی مواجه می‌شوند که تصور نمی‌کنند این کالا در ایران تولید می‌شود.

الهام امین زاده معاون سابق حقوقی رئیس جمهور در گفت وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری شعار سال " رونق تولید" توسط مقام معظم رهبری، گفت: موضوع  شعار سال  و تاکیدی که مقام معظم رهبری دارند، امسال به صورت خاص به کیفیت و کمیت اشاره دارد؛ از طرفی رونق تولید بیشتر به کیفیت تولید ایرانی باز می‌گردد به این دلیل که  باید تا اندازه ای  کیفیت توسط تولید کنندگان ایرانی افزایش پیدا کند و  در نتیجه باید زیرساخت‌های لازم  توسط دولت فراهم شود از قبیل؛ مواد اولیه و جلوگیری از واردات کالا‌های مشابه تا  تولید کننده انگیزه  پیدا کند که بتواند  کالای خود  را با کیفیت تولید کند.

دستیار  سابق ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: کار رسانه و فرهنگی در خصوص کالای ایرانی باید انجام  شود  به این دلیل که بسیاری از  افراد جامعه  با کالایی مواجه می‌شوند  که تصور نمی‌کنند  که این کالا در ایران تولید می‌شود به همین دلیل   باید به مصرف کننده معرفی شود  و به معنای تمام کلمه "رونق تولید" را شاهد باشیم.

معاون سابق حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: البته عده‌ای معتقد هستند رقابت در تولید کالا خودش می‌تواند کیفیت را افزایش دهد ، ولی باید تدبیری اندیشیده شود که تولید کننده ایرانی را وادار کند در هر صنعتی تولیدی از قطعات خودرو تا پوشاک؛ به کالا‌های خود رونق ببخشد که نه تنها کشور از ظرفیت آن کالا استفاده کند بلکه در خارج از کشور هم بتوان آن کالا را عرضه کرد.

 امین زاده بیان کرد: بحث دیگر  کیفیت و  زیرساخت‌هایی است  که دولت باید فراهم کند،ترخیص به موقع  مواد اولیه در گمرک و اینکه  برای کالای ایرانی در سطح صادرات مشکل و موانع ایجاد نشود، برای تولید کننده‌ای که امسال قصد راه اندازی تولیدی دارد، پروانه و جواز‌های بی مورد حذف شود؛ به این خاطر که  بیشتر در تولید‌های دامی و کشاورزی گاهی اوقات پروانه و گواهی‌های بی موردی وجود دارد که تولید کننده را بی انگیزه می‌کند  که همه این موضوعات باید مرتفع شود. 

امین زاده افزود: من به عنوان مصرف کننده در بازار شاهد هستم که مردم به کالای ایرانی اقبال نشان می‌دهند و خودشان معتقد هستند که از کالای ایرانی حمایت  می کنند؛ از طرفی زندگی‌ها به صورتی شده است که باید با کیفیت بالا اداره شود، به همین دلیل  رمز خودکفایی ما این است که اول  باید این فرهنگ در تولید کننده ایران افزایش پیدا کند  که به مصرف کننده خود احترام بگذارد. تولید کننده باید این درک را داشته باشد و همین طور  زیر ساخت  هایی در تولید ماشین آلات  مهیا شود  که آن  تولید  امکان عرضه در داخل و صادر به کشور‌های دیگر را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
چرا دولت؟
آخرین اخبار