نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در برنامه توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی، توسعه و آبادانی هر شهرستان مسئول خاص پیدا می‌کند بسیار پسندیده است.

رویکرد استاندار مبنی بر تعیین متولی توسعه و آبادانی برای هرشهرستان، بسیار پسندیده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در کلات، به مزیت‌های اقلیمی گردشگری و تاریخی این شهرستان اشاره و بیان کرد: عمده‌ترین ظرفیت کلات نیروی انسانی فوق العاده آن است، بسیاری از افراد پیشران اقتصادی و سیاسی استان کلاتی هستند و لازم است از ظرفیت‌های این افراد جهت توسعه شهرستان استفاده شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه ظرفیت‌های کلات در کنار مسایل عمده مشهد دیده نمی‌شود که یکی از این ظرفیت‌ها مساله همجواری با مرز کشور ترکمنستان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانگونه که قبلا از ظرفیت مرزی استفاده می‌شد می‌توان دوباره از این مزیت بهره برداری کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: ایجاد محور مناسب مواصلاتی و کوتاه بودن این مسیر در مقایسه با محور قوچان -درگز و مرز ترکمنستان می‌تواند این شهرستان را به مسیر ترانزیتی مناسب به ترکمنستان و آسیای مرکزی تبدیل کند.

رضا شیران خراسانی دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جهت توسعه شهرستان از استاندار می‌خواهیم توزیع قدرت کرده و قدرت و اختیارات را با فرمانداران تفویض نمایند.

وی با انتقاد از ساختار متمرکز قدرت در کشور گفت: این تمرکز گرایی به تجمیع قدرت و ثروت در مرکز کشور و مرکز استان‌ها منجر شده است و لازم است این تغییرات اجرا شود.

شیران خراسانی به فعالیت‌های راهسازی و گازرسانی به بیش از ۲۰ روستا اشاره کرد و گفت: کلات و صالح آباد کمترین توسعه راه‌های روستایی را داشته اند و لازم است نسبت به اصلاح این روند اقدام شود.

شهرستان ۳۶ هزار نفری کلات در رده ۲۶ کمترین مشارکت اقتصادی استان و دومین نرخ بیکاری روستایی در بین شهرستان‌های استان قرار دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

ظرفیت‌های کلات در کنار مسایل عمده مشهد دیده نمی‌شود

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.