مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: سیل به تاسیسات آبرسانی ۲۷۱ روستا با جمعیت ۶۰ هزار و ۲۸۹ مشترک بیش از ۱۸۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید عبدالهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در مدت زمان کم و جاری شدن سیل، تاسیسات آبرسانی روستایی در ۱۴ شهرستان و حتی تجهیزات انبار مرکزی شرکت آبفار در شهر سورک آسیب دید.

وی بیشترین خسارت سیل را به تاسیسات آبرسانی مشترکان در شهرستان‌های ساری، بهنمیر و سیمرغ اعلام کرد.

عبدالهی افزود: سیل سبب تخریب ۴۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع، از مدارخارج شدن ۳۱ دستگاه الکتروموتور و پمپ، تخریب ۳۹ دستگاه سیستم اتوماسیون، تخریب و رسوب ۱۸ حلقه چاه و بهسازی ۲۵ دهنه چشمه، تخریب و رسوب ۹۸۲ حوضچه شیرآلات همچنین تخریب ۲۲۵ دستگاه شیرآلات برقی و مکانیکی، آب گرفتگی ۴ دستگاه دیزل ژنراتور، تخریب ۳ کیلومتر راه دسترسی به تأسیسات و چشمه‌ها، ۵۴۴ فقره شکستگی در خطوط انتقال و شبکه توزیع و تخریب و رسوب ۱۵۶۶۰ دستگاه کنتور خانگی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در خصوص اقدامات انجام شده در بحران سیل، گفت: به دلیل تجربه شرکت در حوادث و بحران‌های قبلی و آمادگی در خدمات رسانی به روستا‌ها پس از حوادث و بحران ها، این شرکت در همان لحظات اولیه وقوع سیل با تجهیز امکانات فنی و لجستیکی، اعزام ۴۰ اکیپ عملیاتی رفع حوادث و اتفاقات و ارسال ۱۷ دستگاه تانکر سیار و نیز فعال سازی دستگاه بسته بندی آب به یاری مردم در مناطق سیلزده شتافت.

وی افزود: در همان روز اول آب شرب بیش از ۲۲۱ روستای منطقه به صورت موقت برقرار و آب آشامیدنی بقیه روستا‌ها هم طی ۴ روز به طور کامل برقرار شد.

عبدالهی گفت: به دلیل کدورت بالای آب سد البرز و عدم امکان تأمین آب شرب مشترکین شهر‌ها و روستا‌های گروه الف. و کمبود ۵۰۰ لیتری آب این منطقه تعدادی از روستا‌ها با کمبود آب مواجه هستند، اما در حال حاضر مقداری از آب مورد نیاز با برداشت از تراز بالایی سد تامین شده است.

انتهای پیام/ م

خسارت ۱۸۳ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی روستایی مازندران

برچسب ها: بحران آب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.