نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فارس در ششمین روز از فروردین، به ۲۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خدمات رسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم ایزدی دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فارس در ششمین روز از فروردین، به ۲۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خدمات رسانی کردند که از این تعداد ۱۵ مورد بستری شده و هشت مورد به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با اعلام این آمار، نسبت به توجه جدی خانواده‌ها در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی مطمئن و استاندارد تاکید کرد و گفت: همچنین لازم است از استفاده از وسایل گرمایشی مانند پیک نیک در چادر و ماشین، خودداری کرد.

ایزدی با پیش بینی کاهش دما در طی روز‌های آینده، افزود: بر همین اساس ضروری است که از ایمنی وسایل گرمایشی در منزل و یا محل اقامت در سفر مطمئن شده و در صورت استفاده از بخاری، نسبت به داغ بودن دودکش اطمینان یابیم.

وی در ادامه بر خودداری از نوشیدن آب‌های روان و آب چشمه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به خطر آلودگی این آب ها، در هنگام حضور در طبیعت و در طول سفر لازم است از آب‌های بسته بندی و بهداشتی استفاده کنیم.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به خطر مسمومیت با قارچ‌های سمی، به عنوان یکی دیگر از مسائل مرتبط با سلامت در ایام نوروز و به ویژه پس از بارش باران اشاره کرد و گفت: با توجه به خطر مسمومیت با قارچ‌های موجود در طبیعت، لازم است از مصرف این نوع قارچ‌ها خودداری کرده و حافظ سلامت خود و خانواده باشیم.

ایزدی در ادامه به بخشی از خدمات ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و ادامه داد: در ششمین روز از فروردین، نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فارس در ۸۰۹ماموریت امدادی حضور یافتند که از این تعداد، ۴۵۱ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی در شهر‌های استان و ۲۵۷مورد نیز حوادث غیرترافیکی در جاده‌ها بوده است.

وی، آمار مربوط به حوادث ترافیکی در شهر‌ها و جاده‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز به ترتیب، ۴۴ و ۵۷ مورد اعلام کرد که با حضور نیرو‌های اورژانس، به مصدومان این حوادث خدمات رسانی شده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه همچنین از رسیدگی به ۱۰۲ مورد مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس، به عنوان بخش دیگری از خدمات نیرو‌های اورژانس فارس در ششمین روز از فروردین یاد کرد و گفت: اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این روز، پذیرای ۷ هزار و ۹۳۳ مورد مراجعه بودند.

ایزدی انجام ۲۳۳ مورد عمل جراحی را نیز حلقه‌ای دیگر از زنجیره خدمات درمانی در این روز برشمرد و اضافه کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در ششمین روز فروردین، ۱۰۹ مورد بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی و ۱۹۱ مورد بیمار مبتلا به مشکلات گوارشی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/چ

خدمات رسانی به افراد مسموم با گاز مونوکسیدکربن

برچسب ها: حوادث ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.