واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت در مورد برنامه ریزی تروریست‌ها در ادلب برای حمله شمیایی جدید هشدار داد.

روسیه: تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای حمله شمیایی جدید در ادلب هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مورد برنامه ریزی تروریست‌ها در ادلب برای حمله شمیایی جدید هشدار داد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی و تحولات سیاسی سوریه، هشدار داد گروه تروریستی "جبهه النصره" و سازمان تروریستی موسوم به "کلاه سفیدها" در ادلب، خود را برای انجام حمله شیمایی جدید آماده می‌کنند.

وی تأکید کرد اوضاع ادلب وخیم است و نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.

نبنزیا در ادامه افزود: «گروه تروریستی جبهه النصره بر ۹۰ درصد خاک ادلب سیطره دارد و همچنان مواضع ارتش سوریه و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و تهدیدی برای کشور‌های منطقه به شمار می‌رود.»

تروریست‌ها اخیرا در حملات موشکی و راکتی خود به غیرنظامیان در حومه شمالی حماه از مواد شیمیایی استفاده کردند و گزارش‌ها حاکی از این است که دو گروه تروریستی جبهه النصره و کلاه سفید‌ها برای حمله شیمیایی جدید برنامه ریزی می‌کنند که پذیرفتنی نیست.

دیپلمات روس در ادامه سخنان خود بار دیگر بر خروج همه نیرو‌های خارجی از مناطق تحت سیطره در سوریه تأکید کرد و افزود: حضور این نیرو‌ها دستیابی به راهکار سیاسی حل بحران سوریه را پیچیده می‌کند.

وی در مورد اوضاع آوارگان اردوگاه الرکبان نیز گفت: «اوضاع این اردوگاه به دلیل اینکه نیرو‌های آمریکایی از خارج شدن آواره‌های به گروگان گرفته شده جلوگیری می‌کنند، وخیم است، این در حالی است که دولت سوریه دالان‌های امن را برای خروج آن‌ها ایجاد کرده است، ولی آمریکایی‌ها مانع از این کار می‌شوند.»

بسیاری از آوارگان سوری ساکن اردوگاه الرکبان تمایل دارند به آغوش وطن خود بازگردند و دولت سوریه نیز شرایط این بازگشت را فراهم کرده است، اما برخی کشور‌ها به سیاسی کردن این مسئله انسانی ادامه می‌دهند و در روند بازگشت آوارگان سوری کارشکنی می‌کنند.

نماینده روسیه در پایان سخنان خود خواستار رفع تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه شد و تأکید کرد این تحریم‌ها بر مشکلات مردم سوریه افزوده و با اصول انسانی مغایر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار