معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بند خاکی جبل که در اثر بارش‌های اخیر سرریز کرده بود تحت کنترل قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از تحت کنترل قرار گرفتن بند خاکی جبل خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سیلاب‌های اخیر شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تجهیز گروه‌های ویژه رودخانه و دیگر مناطق دوشادوش دستگاه‌های دیگر اقدام به اطلاع رسانی عمومی و آزاد سازی بستر فعال رودخانه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کلیه مدیران و کارشناسان مرتبط با حفاظت رودخانه در حالت آماده باش به سر می‌برند، گفت: بند خاکی جبل که توسط اداره منابع طبیعی استان اصفهان به طول یک صد متر، ارتفاع ۸ متر و با حجم آبگیری یک صد و ۵۰ هزار متر مکعب احداث شده در اثر بارش‌های اخیر سرریز کرده بود. 

 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: دستک سمت راست این بند خاکی مشکل فرار آب پیدا کرده بود که با حضور عوامل اجرایی دستگاه‌های آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های مرتبط مشکل فرار آب ترمیم شد و بند خاکی جبل تحت کنترل قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به ورود آب به رودخانه شور پس از سال‌ها خشکی خاطرنشان کرد: امروز آب این رودخانه با ورودی ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه به زاینده رود رسیده و دبی آب تلاقی شده رودخانه زاینده رود در مرکز شهر اصفهان ۶۵ متر مکعب بر ثانیه است. 
 
انتهای پیام/م
 

سرریز کردن بند خاکی جبل بر اثر بارش‌های اخیر

برچسب ها: وزارت نیرو ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار