مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در بارش برف و سرمازدگی کم سابقه بهاره تا این لحظه ۵درصد از باغ‌های نهاوند دوچار سرمازدگی شدند.

۵درصد باغ‌های نهاوند دوچار سرمازدگی بهاره شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،حسین خردمند مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت : سرمازدگی و افت دما در دو مرحله از اسفند سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال بین ۵۰ تا ۹۰ درصد به باغ‌های بادام و زردآلو در حومه نهاوند خسارت وارد کرد که توسط باغداران و کارشناسان این اداره در دست بررسی است.

خردمندگفت: میزان این خسارات بیشتر در باغ‌های بادام در حوالی روستا‌های بخش مرکزی بخصوص روستای تکه، دره ابراهیم، رودحسن علیا و تازناب ها، بیان و قلعه قباد بوده است همچنین در ختان پیش رس زردآلو نیز دوچار سرمازدگی شدند که تا این لحظه میزان خسارت ۵درصد است.

وی افزود: این سرمازدگی کم‌سابقه در دو مرحله وارد شد که نخستین مرحله سرمازدگی در هفته آخر اسفندماه سال گذشته رخ داد و مرحله دوم د. ر. روز‌های اخیر به دنبال بارش برف در فروردین‌ماه سال جاری به دلیل کاهش و افت دمای محسوس هوا بود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: بیشترین خسارت واردشده به باغ‌های مثمر بادام، زردآلو در بخش مرکزی و حومه نهاوند بوده است که کارشناسان این اداره تمام تلاش لازم را برای جبران خسارت وارده به باغداران نهاوند انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: این خسارت در باغات نهاوند شامل سرمازدگی در سطح باغات بارور ۳۶۱ هکتاری بادام بین ۵۰ تا ۹۰ درصد و ۳۰۵ هکتار باغ زردآلو در سطح بارور ۳۹۶ هکتار بین ۵۰ تا ۹۰ درصد را شامل شد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: در حال حاضر کارشناسان امور زراعت و باغبانی این اداره در حال برآورد میزان خسارت واردشده به زمین‌های زراعی شهرستان نهاوند به علت بارندگی‌های اخیر هستند.

وی افزود: متأسفانه از مجموع بیش از ۱۲ هزار هکتار باغات مثمر نهاوند، تنها نزدیک به۱۶۰ هکتار آن بیمه هستند که بیمه نبودن محصولات زراعی و باغی در سال‌های اخیر بیشترین زیان را متوجه باغداران و کشاورزان کرده است البته در این مورد بیمه‌ها هم به تعهد خود عمل نکردند.

انتهای پیام / ا

باغ‌های نهاوند دوچار سرمازدگی بهاره شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار