۹۴ هزار و ۷۱۵ مسافر نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ستاد خدمات سفر تا ۱۶ فروردین در استان فعال است، گفت: ۹۴ هزار و ۷۱۵ نفر گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون از موزه‌ها، اماکن فرهنگی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات برف، باران، سیل و بسته بودن موزه‌ها و سایت موزه ها، با فعالیت ۱۹ موزه، بازدید گردشگران از موزه‌ها با استقبال خوبی مواجه شد، افزود: ۴۰۸ گردشگر خارجی ۱۱ روزگذشته از موزه‌های استان بازدید کردند.

فرزانه با بیان اینکه از ۲۷ اسفند سال ۹۷ تا ۷ فروردین امسال تعداد گردشگران مقیم در مازندران به هشت میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۱۵ نفر شب اقامت رسید، گفت: البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی در مازندران به ۶ میلیون و ۱۹۸ هزار نفر با ۱۴ درصد رشد افزایش یافت.

وی گفت: بازدید‌های نظارتی هم به سه هزارو ۶۹۰ مورد رسید و تذکر و اخطار به واحد‌های گردشگری ۱۱۵ مورد بود که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافت.

فرزانه گفت:ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ۲۷ اسفند در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران فعال است.

کاهش ۱۴.۵ درصدی فوتی‌ها در ماموریت‌های اورژانس

یحیی صالح طبری مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران  نیز گفت: برای مقابله با خطرات احتمالی سیل، اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در سراسر مازندران مستقر هستند و این فعالیت تا رفع نواقص ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون به جز یک مورد آب آلوده در یکی از روستا‌ها که مهار شد مشکل دیگری در مناطق سیل زده نداشتیم، افزود: مسائل بهداشتی در کنترل است و مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

صالح طبری گفت: پس از حادثه سیل، تصور می‌کردیم آب‌های سطحی ممکن است آلوده شده باشند، اما گروه‌های بهداشتی در این زمینه به سرعت عمل کردند و مشکلی پیش نیامد.

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه تاکنون چهارهزار و ۸۹۴ عملیات توسط اورژانس انجام شد که با ۵.۵ درصد کاهش مواجه بودیم، افزود: ماموریت تصادفی اورژانس با ۱۸ نفر فوتی، ۱۴.۵ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه فوتی سر صحنه نسبت به سال قبل ۴۲ درصد کاهش داریم، ادامه داد: تعداد معاینات بیماران تصادفی هم ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اورژانس مازندران با بیان اینکه ۲۰ پایگاه سلامت در ورودی شهر‌ها داریم، گفت:، چون ۶۰ درصد تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد پویش ۳۰/ ۶۰ را برای کاهش تصادف راه اندازی کردیم و امیدواریم با ادامه این روند به کاهش میزان تصادف کمک کنیم.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.