مدیر کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان گفت: سیلاب به ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در جنوب کرمان ۵ میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته در جنوب استان کرمان گفت: با توجه به تدام پی در پی بارندگی‌ها و عدم دسترسی مناسب به همه مناطق با توجه به گستردگی منطقه کار تیغ زنی و مرمت جاده‌های روستایی که از سیل خسارت دیده از دیروز آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۱۷ کیلومتر راه روستایی تیغ زنی شده و بیشترین راه‌های خسارت دیده در مناطق کوهستانی جنوب استان بوده است.

مسعود جمیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ۶ ماه گذشته کار عملیاتی تنقیه و لای روبی دهانه پل‌های کوچک و بزرگ در حوزه جنوب استان کرمان انجام شد خوشبختانه آسیب و خسارت جدی به ابنیه و پل‌های حوزه راه‌های جنوب استان کرمان وارد نکرد.

جمیلی با اشاره به تنقیه بیش از ۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در ۶ ماه گذشته گفت: این اقدام تاثیر بسیار زیادی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پل‌ها در بارندگی‌های اخیر داشت.

وی با اشاره به خسارت سیلاب به ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شامل آبردگی تخریب شانه و تخریب بستر با مبلغ ۵ میلیارد تومان گفت: ۱۵۴ دستگاه آبنما هم در جنوب کرمان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد که با توجه به لزوم بازگشایی مسیر‌ها با اقدامات اولیه راهداری بازگشایی تا با تخصیص اعتبار در اولین فرصت و تامین امکانات بازسازی اصولی و رفع عیب کامل شود.

جمیلی از خسارت به ۱۲ پل تک دهانه ولوله‌ای در ۴ شهرستان جنوبی کرمان خبر داد و گفت: با توجه به هدایت بیش از حد تعریف شده برای پل‌ها به جهت احداث سیل بند‌های غیر اصولی در کنار روستا‌ها به این پل‌ها از ۳۰ تا ۵۰ درصد خسارت به این پل‌ها وارد کرد.
انتهای پیام /ی

خسارت سیل در شهرستان های جنوبی کرمان

برچسب ها: حمل و نقل ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار