معاون جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خطر سیلاب، اراضی کشاورزی حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و پایین دست کارون را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد، معاون جهاد کشاورزی خوزستان تولیدات زراعی پائیزه سال جاری را بیش از ۳ میلیون تن عنوان کرد و گفت: خسارت سیل به زمین‌های کشاورزی در حوضه رودخانه‌های دز، کرخه و پایین دست کارون آستانه برداشت محصولات را تهدید می‌کند.

وی به آغاز برداشت محصولات زراعی استان بعد از شرایط بحرانی آب و هوایی، در نیمه دوم فروردین اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش دبی رودخانه‌ها و احتمال خسارت سیلاب به مزارع، این مساله در ستاد بحران جهاد کشاورزی مطرح و به مدیران شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

قاسمی نژاد تصریح کرد: پیش بینی شده است که بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن گندم، ۶۰ هزار تن کلزا، ۹۰۰ هزار تن چغندرقند پائیزه و ۱۳۰ هزار تن جو (محصولات پائیزه) از زمین‌های کشاورزی خوزستان برداشت شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات ستاد برداشت استان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برداشت فراهم و ۲ هزار و ۵۰۰ کمباین پیش بینی شده که ۵۱۵ دستگاه کمباین بومی و تا کنون ۷۰۰ کمباین وارد استان شده است، اما با ممنوعیت تردد در تعطیلات نوروز مابقی در روز‌های آینده به خوزستان وارد خواهند شد.

معاون جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه اکیپ‌های نظارت بر برداشت آمادگی لازم را دارند، گفت: هماهنگی‌ها برای اختصاص ۴۰ میلیون لیتر سهمیه سوخت کمباین‌ها نیز انجام شده است.

به گفته محمد قاسمی نژاد، ۳ نقطه ورودی کمباین در هندیجان، بهبهان و اندیمشک برای ضدعفونی کمباین‌ها در نظر گرفته شده که از ورود بیماری‌های خاص به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/گ

سیلاب محصولات کشاورزی را با خود برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.