مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی جدید از شنبه آینده، در مناطق جگله‌ای باران و در مناطق کوهستانی برف خواهد بارید.

توصیه هواشناسی گیلان به شهروندان ومسافران نوروزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی جدید به آسمان گیلان از عصر شنبه، در مناطق جگله‌ای باران و در مناطق کوهستانی برف خواهد بارید و میزان بارش‌ها روز‌های یکشنبه و دوشنبه بیشتر است.

وی با بیان اینکه ،این شرایط جوی تا دوشنبه در استان ماندگار است و دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، افزود: با توجه به احتمال آب گرفتگی معابر و بالا آمد سطح آب رودخانه‌ها، گردشگران و مسافران از استقرار در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: از پدیده‌های جوی در این مدت رعد و برق، مه آلودگی هوا و وزش باد به ویژه در مناطق ساحلی و کوهستانی گیلان دور از انتظار نیست.

محمد دادرس افزود: از امروز تا شنبه هم در برخی مناطق گیلان باران پراکنده می‌بارد.

وی در پایان تصریح کرد: دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۲۰ تا ۸۰ سانتی متر در برخی ساعات برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید و صیادی نامناسب است.

 

انتهای پیام / ق

 

باران و برف در راه گیلان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.