مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در خصوص روند اجرایی طرح آرامش بهاری در سمنان گفت: در قالب این طرح و برای خدمت‌رسانی به مسافران ۴۶ پایگاه در استان ایجاد شده است.

برپایی ۴۶ پایگاه نوروزی اوقاف در سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ آغاز و تا کنون ادامه دارد، گفت: بیش از ۵۶ هزار نفر فقط در یک هفته اول اجرای این طرح در بقاع متبرکه سمنان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۶ پایگاه برای خدمت رسانی، راهنمایی، اسکان مسافران و زائران در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری پیش‌بینی شده که یکی از برکات این پایگاه‌ها و اجرای طرح آرامش بهاری ارائه مشاوره در زمینه وقف است که خوشبختانه همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، هفت موقوفه جدید در شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر و میامی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی استراحت زائران و استفاده از برنامه‌های معنوی و فرهنگی توسط مسافران و زائران حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) را هدف ایجاد پایگاه‌های نوروزی اوقاف دانست و افزود: اجرای طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان، در برخی از امامزادگان و همچنین اسکان مسافران در قالب این طرح در واحدهای اقامتی در قالب سوئیت، زائرسرا و غیره یکی از اقدامات ویژه اوقاف در نوروز است.

به گفته وی؛ در پی بارش باران و مسدود شدن برخی محورها به خصوص در جنوب دامغان، روان شدن سیلاب‌ها در جاده‌ها و برخی نقاط استان طی روزهای گذشته سه هزار و ۴۸۰ وعده غذای گرم در سطح روستاهای سیل زده استان و مسافران نوروزی توزیع شد.

وی یادآور شد: طرح آرامش بهاری به مناسبت فرارسیدن سال نو همزمان با سراسر کشور، از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در ۵۳ بقعه متبرکه و امامزاده استان سمنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام / گ

جزئیات برپایی ۴۶ پایگاه نوروزی اوقاف در سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.