مربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: دختران والیبالیست ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای برای درس قائل شدند.

هاشمی: فدراسیون والیبال به تحصیل اهمیت ویژه ای می دهدمریم هاشمی مربی تیم ملی والیبال بانوان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: امروزه تحصیل در بین ورزشکاران اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در فدراسیون والیبال کتابخانه‌ای ایجاد شده تا ملی پوشان زمان‌هایی که در اردو به سر می‌برند برای درس خواندن به کتابخانه مراجعه کنند. در زمان تمرینات تیم ملی نیز بازیکنان آزاد هستند اگر امتحان درسی دارند از اردو خارج شوند، برای امتحانشان بروند و بعد از اینکه امتحانشان را دادند بار دیگر سر تمرین بازگردند.

او تصریح کرد: کادر فنی تیم‌های ملی و فدراسیون والیبال نگاه ویژه‌ای به تحصیل ملی پوشان دارند. فدراسیون والیبال تلاش زیادی می‌کند تا برای ملی پوشان حاضر در اردو کلاس‌های زبان انگلیسی برگزار کند.

بانوان با یکدیگر تعامل بهتری دارند

هاشمی ادامه داد: حضور مدیران خانم در ورزش بانوان می‌تواند خیلی مثبت و ثمربخش باشد، چون مدیران خانم اطلاع بیشتری از سیستم ورزشی بانوان دارند پس به همین دلیل تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود و موفق‌تر عمل خواهند کرد. به ویژه اینکه ما بانوان در کار‌ها با هم تعامل بهتری داریم.

دختران در سنین ۹ تا ۱۶ سال خیلی به سمت ورزش می‌آیند

مربی تیم ملی والیبال ایران افزود: رده سنی ۹ تا ۱۶ سال دوره‌ای است که خیلی از دختران به سمت ورزش تمایل پیدا می‌کنند و متناسب با علاقه هایشان یک رشته را برای دنبال کردن هدف قرار می‌دهند. در دنیای والیبال که ورزش پر طرفداری بین دختران ایرانی به شمار می‌آید و ورزشکاران خانم زیادی هم دارد این رده سنی برای استعدادیابی اهمیتی ویژه پیدا می‌کند. در پایان سال ۹۷ اردو‌هایی برای استعدادیابی نونهالان برگزار شد و تمام تلاش‌ها بر این هدف است که یک مربی خارجی برای تیم ملی پایه ما انتخاب شود و در آینده این نسل جوان و مستعد تحول بزرگی در والیبال بانوان پدید آورند.

رسانه‌ها می‌توانند کمک حال فدراسیون‌های ورزشی باشند

هاشمی در پایان گفت: رسانه‌ها سهم مهمی را در تبلیغات و فرهنگ سازی‌های کشور ایفا می‌کنند به همین خاطر خوب است برای حمایت از ورزش بانوان و استعدادیابی‌ها در ورزش پایه به فدراسیون‌های ورزشی کمک کنند تا حامیان مالی بیشتری جذب ورزش بانوان و معرفی استعداد‌ها شوند.


بیشتر بخوانید:

صادقی: تحصیلات عالیه دختران والیبالیست ما ثمره انقلاب است

خوش‌خبر: هیچ مبلغی از سوی هدایتی به حساب فدراسیون واریز نشده است

کولاکوویچ: اولویت اول ما المپیک است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار