نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم یافتن راهکار‌های مقابله با تحریم‌های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم  در خطبه‌های نمازمقابله با تحریم‌های دشمنان، وظیفه همگانی جمعه تبریز گفت: باید روش‌های مقابله با تحریم‌ها و برطرف کردن ضعف‌های مدیریتی را در کشور بررسی کنیم چرا که تجربه نشان داده است که اصلاح وضع اقتصاد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن است.

وی بیان کرد: باید در ۴۰ سالگی انقلاب تلاش کنیم تا اداره کشور بدون درآمد نفتی صورت بگیرد و در این میان جنگ اقتصادی را باید همه باور کنند چرا که برای شکست دشمن باید بازدارندگی اقتصادی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: تنها راه نجات کشور امروز اجرای دستورات و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: باید سال ۹۸ را سال فرصت‌ها بدانیم نه سال تهدید‌ها چرا که تهدید نمایی، جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران است و آنچه که سران آمریکا می‌گویند یا از روی حماقت است یا تبلیغات روانی.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بعد از ۴۰ سال بالندگی و مقابله با توطئه‌های استکبار، باید در سال ۹۸ در برابر جنگ روانی و حماقت دشمن بایستیم و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه گفت: ۱۲ فروردین نشانه تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با رای ۹۸/۲ درصدی ملت آگاه ایران شکل گرفته است.

وی افزود: در۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم و توطئه‌های دشمنان برای نابودی انقلاب را بشناسیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان مان در حادثه سیل استان‌های گلستان، شیراز، یاسوج و خوزستان ادامه داد: باید به مردم آذربایجان شرقی آفرین گفت که با کمک‌های خود بار دیگر به این خطه آبرو دادند و آفرین دیگر را به فرمانده دلاور سپاه عاشورا و همرزمانش می‌گوییم که اولین مسئولان سپاه استانی بودند که در منطقه آق قلا حضور یافتند و به مردم ترکمن کمک کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: از کارکنان پرتلاش جمعیت هلال احمر استان، طلبه ها، نیرو‌های شهرداری و آتش‌نشانی تبریز هم که به گلستان اعزام شده اند تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه خطبه‌ها به ایام ثبت نام پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم حداقل یک نفر از فرزندان خود را به این سمت سوق دهند و جوان عالم دینی تربیت کنند چرا که کشور به این جوانان نیاز دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: روحانیان زینت اسلام و افتخار کشور هستند و شایسته است جوانان طلبه زیادی در کشور تربیت شود.

نماینده، ولی فقیه در استان ۲۵ رجب، سالروز شهادت موسی بن جعفر (علیه السلام) را تسلیت گفت و افزود: امیدواریم زندگی امام کاظم (ع) الگویی برای مبارزه سیاسی و فرهنگی برای جامعه امروز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) بیان کرد: مهم‌ترین حادثه در طول تاریخ بشر بعثت است چرا که پرچم علم و معرفت در این روز بر افراشته شد.

امام جمعه تبریز به سالروز تشکیل نیروی انتظامی در فروردین ماه سال ۱۳۷۰ اشاره کرد و گفت: بنده در سال جدید به کلانتری‌های زیادی رفته ام و از نزدیک شاهد زحمات شبانه‌روزی آن‌ها بودم.

وی ۱۳ فروردین روز طبیعت را گرامی داشت و ادامه داد: برخی‌ها معتقدند که روحانیان با سیزده به در مخالف هستند در حالی که چنین نیست بلکه روحانیان به شادی مردم علاقه دارند، ولی این شادی باید با رعایت موازین شرعی باشد چرا که اصل ۱۳ بهانه‌ای برای با هم بودن است و باید در این روز طبیعت را عزیز بشماریم و شاکر این نعمت باشیم.

 

انتهای پیام/ش

تنها راه نجات کشور درسایه دستورات و منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.