سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: هیچ کدام از روستا‌های این شهرستان در آستانه تخلیه و یا در معرض سیلاب نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حیدری، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان داشت: شرایط نسبتا پایداری در دزفول حاکم است سیل بند‌های این شهرستان تحمل دبی ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه را دارند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: نگرانی‌ها مربوط به پائین دست دز از جمله شوش و شوشتر است و ارتفاع سد دز باید بین ۷ تا ۱۳ متر حفظ شود تا سیلاب مدیریت و مشکلی برای مردم پیش نیاید.

حیدری عنوان کرد: تصمیمات لازم توسط رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری اتخاذ شده و خسارت ناشی از سیلاب جبران خواهد شد و تمهیدات لازم با برنامه ریزی استاندار خوزستان اندیشیده شده و یک اداره کل معین همراه با یک شرکت کارگزار در شهرستان‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده تا است در صورت نیاز نسبت به تامین ماشین آلات و دیگر امکانات اقدام شود.

حیدری افزود: مشکلات با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی دزفول رفع می‌شوند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد و مسئولان باید همواره در حالت آماده باش باشند تا شرایط به نحو مطلوب مدیریت شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: خسارت‌هایی از نیمه آذرماه تاکنون به مزارع دزفول وارد شده و بخشی از خسارت‌ها توسط بیمه و بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: مشکلاتی در روستا‌های پائین دست دزفول ایجاد شده و روستای بنه عبدنبی در محاصره آب قرار گرفته است البته تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در آمادگی کامل هستند که سد دز با ایمنی ۱۰۰ درصد در حال فعالیت است و هیچ اشکالی در ورودی و خروجی آن وجود ندارد و هیچ روستایی در دزفول جابجا نشده فقط دام‌های روستای بنه عبدنبی جابجا و به شرکت شهید بهشتی منتقل شده اند.

حیدری در پایان گفت: نشست‌هایی با مردم روستا‌های میانرود، دیلم سفلی و بنه علوان انجام شده است و اخبار کذبی مبنی بر وجود مشکلاتی در سد دز در فضای مجازی منتشر شده که درست نیست.

انتهای پیام/م

سد دز در حال فعالیت است

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.