استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به آمادگی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز‌های آینده گفت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیرو‌های انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها از اقدامات موثر برای کنترل سیل در استان است که از چند ماه گذشته آغاز شد، افزود: این اقدام می‌تواند سهولت هدایت آب‌هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر تا به دریا منتقل شود را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه امسال در سد منجیل و سپیدرود شاهد افزایش قریب به ۱۵ درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

سالاری از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده‌های استان گیلان را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه‌های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی بارش برف برای امروز و فردا در مناطق کوهستانی گیلان گفت: نیرو‌های راهداری همچون گذشته و بر اساس هشدار‌های هواشناسی برای باز کردن مسیر‌ها آمادگی کامل دارند، اما لازم است تا مسافران هم در این ایام از سفر‌های غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدار‌های اعلام شده توجه کنند.

انتهای پیام/ع

آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی گیلان برای مقابله با خطرات سیل احتمالی

برچسب ها: حوادث ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.