سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: احتمال آبگرفتگی اراضی زراعی برخی مناطق روستایی خرمشهر وجود دارد و نیروها درحال تقویت سیل بندها هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: تا کنون مشکل سیلاب در خرمشهر وجود نداشته اما با توجه به بارندگی و رهاسازی حجم آب از سدهای خوزستان، احتمال آبگرفتگی اراضی برخی مناطق روستایی از جمله چهار روستا در خرمشهر وجود دارد که نیروها و ماشین آلات در محل مستقر هستند.

وی افزود: آب رهاسازی شده از پشت سدها ۳ هزار مترمکعب بر ثانیه است که در خرمشهر پیش تر ۲ هزار ۲۰۰ مترمکعب دبی مشکلی ایجاد نکرده است اما این بار با توجه به حجم بیشتر آب، توجه و احتیاط بیشتری را می‌طلبد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر به عمده اقدامات انجام شده برای کاهش خطرات احتمالی سیلاب در خرمشهر اشاره کرد و گفت: سیل بندها تقویت و زهکش ها در روستاها مسدود شده بود اما مشاهده شد که برخی روستاییان اقدام به باز کردن زهکش ها کرده‌اند که این زهکش ها بار دیگر مسدود شد.

مودت افزود: سیل بندها تقویت شده و دستگاه‌ها و ادوات در تمام نقاط حادثه خیز به صورت آماده باش مستقر هستند تا در صورت هر گونه حادثه احتمالی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون حکم تخلیه هیچ نقطه‌ای در خرمشهر صادر نشده است، افزود: تا کنون خطر جدی متوجه هیچ نقطه‌ای در خرمشهر نیست با این حال این آمادگی وجود دارد که هلال احمر و دیگر نهادها در صورت نیاز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ د

احتمال آبگرفتگی اراضی زراعی

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.