مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه تاکنون وقوع سیل در استان ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه تاکنون وقوع سیل در استان ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است که این خسارات به بخش‌های کشاورزی و باغداری ، دام و طیور، راه و ابنیه فنی و تاسیسات و گردشگری بوده است.

وی افزود: همچنین در نتیجه وقوع سیل هزار و ۴۶۰ راس دام سبک، ۱۸۰ راس دام سنگین و ۴۰۰ قطعه از طیور و ۲ هزار و ۲۵ واحد دامی تلف شده است.

نظری، بیشترین خسارات سیل را مربوط به بخش مسکونی اعلام کرد و گفت: از ابتدای وقوع سیل از ۲۶ اسفندماه ۹۷ در مجموع سه هزار و ۹۹۰ واحد شهری و روستایی در استان متحمل خسارت شدند.

وی اظهار کرد: از این میزان ۲۲۱ واحد شهری و مابقی روستایی هستند که تا کنون در گام اول ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای جبران خسارات این بخش در هیات دولت تصویب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: در بخش هزینه‌ای نیز تسهیلاتی به صورت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت واحد‌های شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

نظری با بیان این که سه روستای گلی و نرگس لوی علیای بجنورد و سرانی شیروان درگیر رانش زمین هستند ، گفت: روستای گلی بجنورد هم اکنون در حال تخلیه است که این کار مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی گفت: اهالی چند روستای استان نیز در همان روز‌های اول وقوع سیل به دلیل ورود سیلاب با دبی بالا تخلیه شدند که اکنون با توجه به فروکش کردن سیلاب، در واحد‌های خود مستقر و یا به بالادست روستای خود منتقل شدند.

انتهای پیام / ب

منبع: ایرنا

خسارت سیل به منازل روستایی، کشاورزی و باغداری خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.