دمای هوا در گیلان با بارش باران در جلگه، برف در کوهستان از امروز ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: آسمان گیلان امروز ابری و مه آلود با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و در بعضی ساعات با بارش باران و وزش باد همراه است.

وی با بیان اینکه این کاهش دما در کوهستان‌های مناطق مرکزی و شرقی به صورت بارش برف خواهد بود، افزود: امروز و فردا با تقویت سامانه بارشی در گیلان، بارش باران و وزش باد در برخی مناطق جلگه شدید و در ارتفاعات خیلی شدید است.

مدیرکل هواشناسی گیلان اظهار داشت: در مناطق کهنه ماسوله، للندیز، خلیل دشت و شاه معلم ماسوله بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر، زندانه، صالح و جاده پونل - خلخال رضوانشهر ۵ سانتیمتر برف باریده است و بارش برف ادامه دارد.

دادرس با اشاره به اینکه این سامانه هوای بارشی صبح سه شنبه به تدریج از استان خارج می‌شود، گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مدت دور از انتظار نیست و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.


بیشتر بخوانید: بارش باران در جلگه، برف در کوهستان 


وی دمای هوای رشت، مرکز گیلان را هم اکنون ۷ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر را ۹۸ درصد اعلام و تصریح کرد: دریای خزر امروز و فردا با ارتفاع موج ۲۰ سانتی متر تا یک متر و ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید نامناسب است.

انتهای پیام/ع

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان

برچسب ها: هواشناسی ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
مسئولان استان گیلان لطفا سد سفیدرود را تا هشتاد نود درصد پُر نکنید که بعدا مجبور به بازکردن دریچه های سد بشوید!!!!

لطفا مسیر رودخانه زرجوب حد فاصل منطقه فخب رشت در جاده پیربازار را که برای تعریض جاده جدیدا پُر کرده اید باز کنید و از حریم رودخانه زرجوب برای احداث لاین جاده استفاده نکنید تا حادثه دروازه قرآن شیراز در سالهای آتی برای شهرک گلسار و منطقه فخب تکرار نشود!!!!!!!!!!

چرا طی یکی دو ماه اخیر برای تعریض جاده دیواره رودخانه زرجوب در قسمت فخب و پیله داربن را با سنگ چیدن و دیوارکشی پر کرده اید؟؟؟؟؟؟
آن طرف جاده که زمین وجود دارد؟؟؟؟؟

چرا در داخل رودخانه پیشروی کردید و بخشی از رودخانه کم عرض زرجوب را با سنگ و آجر و دیوارچینی پُر کردید؟؟؟؟

اگر آب رودخانه در رو نداشته باشد و از مسیل خود به سمت دریا تخلیه نشود قطعا در مواقع پُرآب بودن در مناطق همجوار لبریز میشود!!!!!!!


همچنین کانال آب منطقه پستک رشت که برای احداث کمربندی جدید بخش شمالی رشت با کسب اجازه از اداره آب و فاضلاب پُر کردید آیا به این اندیشه اید که چرا در گذشته دورِ شهر را کانالهای آب احداث کرده بودند!

قطعا در رو آب همان کانالهای آب و رودخانه های بودند که در چند سال اخیر در حال پُرشدن و یا کم عرض کردن توسط شهرداری و اداره راه شهرسازی برای احداث جاده های جدید هستند....


جناب شهردار محترم منطقه یک و جناب فرماندار محترم رشت اگر مسیر رودخانه زرجوب پُر شده باشد در زمان وقوع سیلاب آب وارد بافت شهری و مناطق مسکونی خواهد شد!!!

همیشه جلوی واقعه را پیش از وقوع باید گرفت.