جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملکان میزبان گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهرستان ملکان جنوبی‌ترین شهر استان آذربایجان شرقی و محل تلاقی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان است. این شهرستان در ۱۵۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های بناب و مراغه، از سمت شرق با شهرستان مراغه و از سمت غرب و جنوب با استان آذربایجان غربی هم‌مرز است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملکان

منجمی کارشناس تاریخ درباره قدمت این شهرستان به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: تاریخ جدید ملکان که در گذشته ملک‌کندی نامیده می‌شد به دویست سال پیش برمی‌گردد ولی در مورد منطقه ملکان و مسکونی بودن آن نظریاتی وجود دارد که همه حکایت از قدمت این منطقه دارد.

وی افزود:منطقه ملکان به دلیل مساعد بودن آب هوای جغرافیایی یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های تاریخی به شمار می‌آید.

به گفته مشهوری کارشناس میراث فرهنگی وجود باغ‌های پرپشت روسیمی انگور، آثار متعدد باستانی و تاریخی، چشمه‌های آب معدنی در کنار جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را به یکی از مناطق دیدنی استان تبدیل کرده است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملکان

وی افزود:این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی دارد و پل دختر قلعه‌جوق (مربوط به دوران صفویه)، آب معدنی شورسو)، دره گاومیش ئولن، زیارتگاه علی‌بلاغی، مسجد جامع لیلان)، قلعه بختک، پل آجری لیلان‌چای از دیگر جاذبه‌های این شهرستان محسوب می‌شوند.

باغبان مسافری که از شاهین دژ به ملکان سفر کرده است نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:به آب معدنی آرپا درسی سری زدیم واقعا آب معدنی خیلی عالی است و برای سنگ کلیه خیلی خوبه و نتیجه اش رو هم دیدیم.

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملکان

محمد باقر خانی فرماندار ملکان هم به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:ستاد خدمات سفر شهرستان تشکیل شده و با فعال سازی کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد تمهیدات ویژه‌ای هم برای اسکان و هم برای راهنمایی گردشگران انجام شده است.

حسن حامدی یکی از بازاریان این شهرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افزود:اگر شما به شهرستان ملکان تشریف بیاورید می‌توانید از کشمش، دوشاب بادام و گردو و کره محلی آن به شهر‌های خودتان سوغاتی ببرید.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان ملکان میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.