یزدانی گفت:تیمچه بزرگ و بازار قم با۲۶ هزار و ۶۸۹نفر از ابتدای فروردین ماه رتبه نخست مقصد گردشگری مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حمیدیزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید بیش از حدود ۵۵ هزار نفر از آثار و بنا‌های تاریخی استان قم خبر داد و گفت: این موزه‌ها و اماکن تاریخی شامل خانه تاریخی امام خمینی، موزه گنجینه آثار مراجع، خانه تاریخی زند و موزه مردمشناسی،مسجد جامع،تپه‌های قلی درویش، مقابر گنبد سبز،کاروان سرا‌های تاریخی دیرگچین وپاسنگان و خانه تاریخی ملاصدرا است.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی امام (ره) و خانه تاریخی زند در بازدید‌های مسافران نوروزی دومین و سومین انتخاب بوده است یادآورشد: خانه تاریخی امام (ره) با ۵۱۲۰ و خانه تاریخی زند با ۳۶۴۶ بازدید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط کشور بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، عنوان کرد: تیمچه بزرگ و بازار قم با ۲۶ هزار و ۶۸۹ نفر از ابتدای فروردین ماه رتبه نخست مقصد گردشگری مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

یزدانی ادامه داد: برای نخستین بار پنج محور گردشگری در استان به مسافران نوروزی معرفی شده است تا بر اساس آن، زائران علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با دیگر مکان‌های زیارتی، مذهبی و گردشگری، صنایع دستی و اماکن تاریخی و فرهنگی استان آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

تیمچه بزرگ و بازار قم؛ پربازدیدترین بنای تاریخی استان در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار