مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از رهاسازی ۱۲۰ میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده پشت سد‌های استان خبر داد و گفت : هیچ خطری سد‌های استان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های شدیدی که در استان پیش رو داریم، گفت : برای اینکه آورد بارش‌ها مشکلی برای سد‌های استان ایجاد نکند، حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد‌های استان را خالی کردیم.

وی با بیان اینکه این رهاسازی آب در ۹ سد در دست بهره‌برداری استان صورت گرفته، گفت : میزان رهاسازی آبی که در سد‌ها صورت گرفته بیشتر از میزان آورد آبی است که پیش‌بینی می‌شود بارش‌های اخیر برای سد‌های استان داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه میزان کنونی آب ذخیره شده پشت سد‌های استان را نیز بیش از ۸۹۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: اکنون بیش از ۹۰ درصد ظرفیت سد‌های استان پر از آب است.

درویشی معتقد است، با رهاسازی مدیریت شده‌ای که در سد‌های استان صورت گرفته، هیچ خطر و تهدیدی متوجه سد‌ها نیست.

وی درباره سد گیلانغرب گفت: حساسیتی که درباره این سد ایجاد شده بیش از اندازه است و هیچ مشکلی در این سد وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه همچنین با اشاره به بازدید‌های مکرری که از نقاط آسیب‌پذیر از جمله تنگ کنشت، کرناچی و ... صورت گرفته، تاکید کرد: در هر نقطه‌ای که احتمال آسیب وجود داشت و احتمال تشدید سیلاب داشتیم، موانع و گره‌های موجود مرتفع شد.

به گفته این مسئول، پاکسازی و لایروبی رودخانه‌هایی که احتمال سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد نیز انجام شده است.

درویشی با اشاره به جدی بودن خطر ظغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن آن‌ها در اوج بارندگی، از مردم خواست به هیچ عنوان به رودخانه‌ها نزدیک نشوند و از تردد‌های غیرضروری خصوصا در نزدیک مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند .

انتهای پیام/د

رهاسازی مدیریت شده‌ای در سد‌های استان صورت گرفته است

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.