یک سفره‌خانه در بوشهر و یک واحد عرضه غذای بیرون بر در گناوه به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی بسته شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی که از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده، یک واحد سفره‌خانه به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه قلیان تعطیل شد.

حسن فخرایی افزود: سامانه ثبت و پیگیری شکایات مردمی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات مردم در خصوص مشکلات بهداشتی است و هم استانی‌ها در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان به این تخلفات رسیدگی شود.

در همین حال رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در بازدید از اماکن عرضه مواد غذایی در نوروز، باهدف بهبود هر چه بیشتر بهداشت و تأمین سلامت مردم، یک واحد عرضه غذای بیرون بر را به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و شکایات مردمی، پس از طی مراحل قانونی تعطیل کردند.

محمد بازیاری افزود: این واحد صنفی، با انجام مراحل قانونی و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، پس از سه بار بازید، به علت بی توجهی به تذکر کارشناسان بهداشت محیط و به خطر انداختن سلامت و امنیت غذایی مردم، به دست واحد بهداشت محیط، بسته شد.

وی بیان کرد: تا پایان دهم فروردین کارشناسان بهداشت محیط ۵۳۲ مورد بازدید از اماکن عرضه مواد غذایی، بین راهی، اماکن عمومی، قهوه‌خانه‌ها و شبکه‌های آبرسانی داشته‌اند که در این بازدید‌ها ۱۸۴ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته کشف و معدوم شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ مورد اماکن متخلف به مراجع قانونی معرفی‌شدند و دو مکان پس از طی مراحل قانونی تعطیل شدند.

بازیاری یادآور شد: در صورت بی توجهی عرضه‌کنندگان مواد غذایی به آموزش‌ها و تذکر کارشناسان بهداشت محیط خطر شیوع بیماری‌های انتقال یافته از مواد غذایی بالا می‌رود که این موارد به چالش کشیدن سلامت مردم است.

انتهای پیام/ک

طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند ۹۷ در حال اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.