مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به عملیات برف سنجی و چگالی برف موجود، پتانسیل تولید رواناب حاصل از ذوب برف و احتمال تداوم سیلاب در روزهای آینده در گلستان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، علی نظری مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: سطح پوشش برف حوضه گرگانرود و قره سو بر اساس اطلاعات حاصله از پژوهشگاه فضایی ایران، در حدود سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است و به طور میانگین ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان نیز حدود یک متر برآورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به عملیات برف سنجی و چگالی برف موجود، پتانسیل تولید رواناب حاصل از ذوب برف حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر وجود سامانه بارشی در استان و وزش باد در صورت افزایش شدید دما و ذوب ناگهانی پوشش برف، امکان افزایش آبدهی رودخانه‌ها و ایجاد سیلاب در حوضه گرگانرود محتمل است.

نظری متذکر شد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم همچنان از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و نقاطی که مستعد جاری شدن سیل است به جد خودداری کنند.
 
منبع: مهر

انتهای پیام/م
 

 هشدار مدیر عامل آب منطقه ای گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.