در بیانیه سی‌امین نشست سران اتحادیه عرب در تونس تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیانیه پایانی اجلاس تونس به دیگر کشور‌ها درباره دنباله‌روی از آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی هشدار دادند.

آن‌ها تاکید کردند تلاش خواهند کرد قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی تصویب کنند.

این بیانیه همچنین بر حمایت از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و رد هرگونه راه‌حل نظامی برای اوضاع این کشور تاکید کرده است.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌الملل خواسته شده است قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به‌رسمیت بشناسند.

در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب همچنین از ایران خواسته شده تا از آنچه به عنوان دخالت در امور کشورهای دیگر ادعا شده، پرهیز کند.

اتحادیه عرب همچنین در بیانیه پایانی خود ادعای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کرده است.

اتحادیه عرب در این بیانیه بدون هیچگونه اشاره‌ای به حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن اعلام کرد که این اتحادیه هدف قرار گرفته شدن اراضی عربستان سعودی توسط موشک‌های بالستیک را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۸
به رسمیت شناختن بلندی های جولان باعث می شود که قلب سرزمینهای عربی دمشق مورد هدف اسرائیل قرار بگیرد ایران بایستی با امارات یک کشور شود تا مشکل ارضی ایران وامارات حل شود
آخرین اخبار