سناتور دموکرات آمریکایی تهدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بستن مرز مکزیک را «بلوفی غیرواقعی» خواند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دیک دربین، سناتور دموکرات ایالت ایلی‌نوی روز گذشته (یکشنبه) تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر بستن مرز مکزیک یک «بلوف کاملا غیرواقعی» توصیف کرد.

وی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی نیوز» اعلام کرد: زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید مرز مکزیک را می‌بندد، این یک بلوف کاملا غیرواقعی است. کاری که ما باید انجام دهیم این است که بر روی اتفاقاتی که در آمریکای مرکزی می‌افتد تمرکز کنیم. قطع کمک‌های رئیس جمهور به این سه کشور (هندوراس، السالوادور و گواتمالا) هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به جای ساخت حصار و گرفتن پول از وزارت دفاع، باید نیاز‌های انسانی را در مرز‌ها تأمین کنیم.

 ترامپ روز گذشته دستور قطع کمک‌های آمریکا را به سه کشور هندوراس، السالوادور و گواتمالا صادر کرد. وی در روز‌های اخیر هم دو مرتبه در حساب توییتر خود اعلام کرد در صورتی که دولت مکزیک مانع ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا نشود، مرز مکزیک را خواهد بست. ترامپ همچنین دموکرات‌ها را عامل اصلی تصویب «قوانین مهاجرتی ضعیف» توصیف کرد.

ترامپ در توییتی نوشت: مکزیک باید از قوانین مهاجرتی بسیار قوی خود برای متوقف کردن هزاران نفری که تلاش می‌کنند وارد خاک آمریکا شوند، استفاده کند. مراکز بازداشتگاهی ما به حداکثر ظرفیت خود رسیده اند و ما دیگر هیچ مهاجر غیرقانونی را نمی‌پذیریم. گام بعدی بستن مرز است. این کار به ما کمک خواهد کرد از ورود مواد مخدر از مکزیک به خاک آمریکا نیز جلوگیری کنیم.

رئیس‎‌جمهور آمریکا این توییت‌ها را در حالی منتشر کرده است که آمریکا هم اکنون با بالاترین سطح ورود غیرقانونی مهاجران از مرز‌ها مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار