همه سد‌های مخزنی مازندران از جمله سد شهید رجایی ساری در شرائط عادی و پایدار هستند و هیچگونه مشکل ندارند.

امرالله براری مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ضمن رد هر گونه شایعه در مورد ترک برداشتن سد شهید رجایی ساری، گفت: از ۱۶۳ میلیون متر مکعب از مخزن سد هنوز حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آن خالی است.

وی با بیان اینکه ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز فرماندار شهرستان ساری و معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران به همراه نیروی انتظامی از بخش‌های مختلف سد شهید رجایی بازدید کردند، افزود: این سد اکنون در شرائط عادی و پایدار است.

براری در خصوص سد البرز نیز گفت: میزان ورودی اب به این سد بامداد امروز حدود ۶۰ متر مکعب بر ثانیه بود که بیش از ۱۵ متر مکعب آن در سد ذخیره و مابقی به مناطق پایین دست هدایت شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران ضمن رد شایعات در مورد سد البرز و همچنین رها سازی آب، گفت: حجم سیلاب ورودی به سد در سیل ۲۷ اسفند ماه حدود ۵۰۰ متر مکعب و خروجی آن حدود ۵۰ متر مکعب بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت رودخانه تالار نیز گفت:حجم آورد رودخانه تالار دیشب دو برابر میزان روز‌های گذشته بود.

براری با بیان اینکه رودخانه تالار اکنون در مسیر اصلی خود حرکت می‌کند و به زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه خسارتی وارد نکرده است افزود: تا زمان فروکش نکردن آب رودخانه تالار امکان هیچگونه فعالیت در بستر رودخانه وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بارش باران در استان سمنان سبب افزایش آورد رودخانه‌های منتهی به تجن ساری و تخریب برخی زمین‌های کشاورزی در سعید آباد، گلباغ و چهاررودبار شده است.

انتهای پیام/ک
 


تکذیب ترک برداشتن سد‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.