وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای اسپانیایی خود در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره براندازی رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا گفتگو کرد.

گفتگوی پمپئو با همتای اسپانیایی خود درباره ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا که در حال دیدار از آمریکاست در وزارت خارجه این کشور دیدار کرد و دو طرف درباره جانشینی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و همکاری ناتو در این زمینه گفتگو کردند.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «پمپئو با بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا در وزارتخانه دیدار کرد. جناب وزیر از تلاش‌های وزیر امور خارجه اسپانیا برای بازگرداندن دموکراسی در ونزوئلا تشکر کرد»!

پالادینو در ادامه افزود پمپئو و بورل همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه از جمله آنچه او آن را «تجاوز روسیه در دریای سیاه» خواند با یکدیگر گفتگو کردند. همچنین تلاش‌های مشترک در ناتو و دستیابی به اهداف هزینه‌های دفاعی که در تعهد ولز به آن اشاره شده است از موضوعات گفتگو‌های آن‌ها بود.

این در حالی است که پیش از این جوزف بورل با رد پیشنهاد مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفته بود اتحادیه اروپا هیچ اختیاری در به رسمیت شناختن یا نشناختن کسی ندارد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی در مونیخ از اتحادیه اروپا خواست تا خوان گوایدو، سرکرده مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

مایک پنس مدعی شده بود: «همه ما باید در کنار مردم ونزوئلا باشیم تا آزادی و دموکراسی به صورت کامل بازگردد. بنابراین، ما امروز از اتحادیه اروپا می‌خواهیم گامی در مسیر آزادی بردارد و خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت بشناسد».

 تنش‌ها در ونزوئلا پس از انتخاب مادورو به عنوان رئیس جمهور در ۱۰ ژانویه پس از آن بالا گرفت که در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان خود را رئیس‌جمهور خواند و آمریکا و بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین از او حمایت کردند. روسیه، ایران، چین، ترکیه، بولیوی و مکزیک با محکوم کردن این اقدام گوایدو از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور حمایت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار