کیان‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیل درود و ازنا خسارت جانی نداشته است/ زیر ساخت‌ها و تأسیسات آسیب جدی دیده‌اند/ میان مردم و ستاد بحران همکاری خوبی وجود دارد

نماینده مردم درود و ازنا گفت: خوشبختانه این حوزه خسارت جانی نداشته و با وجود آسیب به زیرساخت‌ها، نیرو‌های امدادی در حال تأمین خدمات اولیه سیل‌زدگان هستند.


سیل درود و ازنا خسارت جانی نداشته است/ زیر ساخت‌ها و تأسیسات آسیب جدی دیده‌اند/ میان مردم و ستاد بحران همکاری خوبی وجود داردمجید کیان‌پور، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدام‌ها و اتفاقات صورت گرفته برای سیل اخیر حوزه متبوع خود گفت: اگرچه بارش سیل‌آسای هفته گذشته با برنامه‌ریزی بر روی آب‌های بالا دست و سد مروک تقریبا بدون خسارت پایان یافت، اما بارندگی ۱۲۰ میلی‌متریِ ۴۸ ساعت اخیر، به دلیل اشباع بودن خاک از آب، موجب به راه افتادن رواناب و سیل شد.

وی افزود: همچنین روز گذشته، سر ریز شدن سد مروک باعث ورود حدود ۸۰ تا ۱۰۰ متر مکعب آب به منطقه شد و در پی آن به تخلیه ساکنین پرداختیم.

کیان‌پور با تأکید بر همکاری مردم در تخلیه مناطق گفت: بعضی از افراد به خانه بستگانشان نقل مکان کرده و بقیه هم در مدرسه‌ها، مسجدها، مصلی‌ها و سالن‌های ورزشی ۱۸ منطقه اسکان یافتند؛ به علاوه برای کسانی که خواستار انتقال وسیله‌هایشان بودند، مکانی پیش‌بینی شد.

نماینده مردم درود و ازنا با بیان اینکه در این حوزه خسارت جانی رخ نداده، خبر داد: زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی شهر بسیار آسیب دیده و امیدواریم تا خسارت‌های مالی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در سه نقطه حوزه درود و ازنا رانش زمین رخ داد که به دلیل آسیب به ریل‌ها، راه‌آهن جنوب مختل شد.

کیان‌پور افزود: ده‌ها روستا درگیر سیل و مسئله‌هایی، چون قطع راه ارتباطی، عدم اتصال جریان برق و خدمات اولیه هستند که همه آن‌ها در حال پیگیری است.

نماینده مردم درود و ازنا با تأکید بر اینکه میان مردم و ستاد بحران همکاری خوبی شکل گرفته، یادآور شد: میزان خسارت‌ها پس از فروکش کردن سیل بررسی می‌شود و امیدواریم دولت هم در تأمین اعتبار کوتاهی نکند.

کیان‌پور گفت: نیروی انتظامی و یگان ویژه برای حفظ جان و سرمایه مردم در مناطق حضور دارند و بعضی از نیرو‌ها بیش از ۴۸ ساعت نخوابیده‌اند.

نماینده مردم درود و ازنا در پایان یادآور شد: قصور و تقصیر احتمالی باید پس از رسیدگی به اتفاقات کنونی بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار