معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یک واحد کبابی در بندر دیّر که کباب غیربهداشتی تهیه و عرضه می‌کرد پس از طی مراحل قانونی تعطیل شد.

کبابی متخلف در دیّر تعطیل شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین ناظمیان پور در حاشیه بازدید مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: ارتقای هرچه بیشتر سطح بهداشت و تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم یک وظیفه است و در این راستا نظارت و پایش‌های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار دارد.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان در ادامه روند نظارتی، یک واحد کبابی در بندر دیّر را به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پس از طی مراحل قانونی پلمپ کردند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه باکسانی که امنیت و سلامت مواد غذایی را به مخاطره اندازند بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود گفت: این واحد کبابی علاوه بر مشکلات بهداشتی، اقدام به افزودن جوش‌شیرین در تهیه مایه کوبیده می‌کرد که در نمونه‌برداری و آزمایش‌های انجام‌شده این تخلف مثبت گزارش شد.

ناظمیان پور افزود: استفاده غیرمجاز از جوش‌شیرین در تهیه مایه کباب‌کوبیده در رستوران‌ها و کبابی‌ها ممکن است که علاوه بر مشکلاتی که به علت خنثی کردن اسید معده در گوارش و هضم غذا، باعث عدم جذب برخی از فلزات مفید در بدن شود.

وی بیان کرد: افزایش زمینه جذب فلزات سنگین و سرطان‌زا و ایجاد اختلال در جذب آهن، فسفر و کلسیم از دیگر مضرات افزودن جوش‌شیرین به مایه کباب‌کوبیده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/م

پلمب کبابی در دیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.