با تلاش پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان باند پنج نفره سارقان منزل در شهر زاهدان متلاشی و ۷ فقره سرقت کشف شد.

انهدام باند پنج نفره سارقان منزل در زاهدان// توصیه‌هایی پلیس آگاهی برای پیشگیری از سرقتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش سه فقره سرقت منزل در محله "شیرآباد" زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پس از بررسی دقیق سرقت‌ها با استفاده از سرنخ‌های بجامانده تحقیقات خود را آغاز و به فردی سابقه دار که در همان محدوده سکونت دارد مظنون شدند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از چند روز کنترل نامحسوس و اطمینان از دست داشتن او در سرقت با هماهنگی مقام قضائی او و ۲ همدستش را در اقدامی غافلگیرانه در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متهمان در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس به ۷ فقره سرقت منزل در سطح شهر زاهدان فروش اموال مسروقه به ۲ فرد مالخر اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه این عملیات افراد مالخر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال مسروقه کشف شد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست توصیه‌های ذیل را در پیشگیری از سرقت منزل و خودرو جدی بگیرند:

  • هنگام ترک منازل خود نسبت به بسته بودن تمامی راه‌های نفوذ سارقان به منزل اطمینان حاصل کرده، از نگهداری طلاجات، وجوه نقد و ارز در منازل خودداری کنند ضمن اینکه به آن دسته از کسانی که از تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر و دوربین مداربسته استفاده می‌کنندهم توصیه می‌کنیم قبل از ترک منزل از فعال بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.
  •  
  • - نکات ایمنی در نگهداری از وسایل نقلیه خود را رعایت کرده و حتی برای یک لحظه خودروی خود را به صورت روشن رها نکنند و هنگام ترک خودرو به هیچ وجه وسایل با ارزش که باعث تحریک سارقان می‌شود را بر روی صندلی خودرو قرار ندهند.
  • - یکی از جرایم شایع در روز طبیعت را سرقت طلاجات اطفال است، سارقانی که بیشتر هم معتاد هستند با پرسه زنی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها از غفلت والدین سوءاستفاده کرده و طلاجات اطفال را سرقت می‌کنند که در این خصوص هم ضمن توصیه اکید به خانواده مبنی بر عدم رها کردن فرزندان خود در پارک‌های بازی توصیه می‌کنیم از آویختن طلاجات به فرزندانشان که باعث تحریک سارقان می‌شود جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

انهدام باند پنج نفره سارقان منزل در زاهدان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار