عضو هیات مدیره نظام پرستاری همدان از افزایش حجم کار پرستاران در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام بیمارستان‌های همدان با کمبود نیروی پرستار مواجه بودند.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،هرمز نیکقدم عضو هیات مدیره نظام پرستاری همدان با اشاره به ارائه خدمات درمانی توسط کادر پرستاری طی ایام نوروز در همدان اظهار کرد: خدمات پرستاران در این روز‌ها چندین برابر بود.

وی با بیان اینکه حجم کار پرستاران در این روز‌ها به اوج خود رسید گفت: با این شرایط شیفت کاری پرسنل پرستاری به دو نیمه اول و دوم تقسیم شد.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری همدان با تاکید به اینکه چنان حجم کار پرستاران افزایش یافت که گاهی  نتوانستند در شیفت خود حاضر شوند افزود: در ایام عید حتی از دید و بازدید و مسافرت نوروزی این افراد خبری نبود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های همدان از جمله بیمارستان شهید بهشتی، سینا و بعثت با کمبود شدید نیروی پرستاری مواجه هستند خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی برای نیمه دوم تعطیلات با کمبود پرسنل پرستاری مواجه است که از بیمارستان‌های دیگر استان درخواست نیرو داشتند؛

نیکقدم ادامه داد :این در حالی است که طرح بسیاری از پرستار‌های همدان به اتمام رسیده و بیکارند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری همدان  به برگزاری آزمون استخدامی نیروی پرستاری شرکتی طی چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شده، اما هنوز از جذب افرادی که پذیرفته شده‌اند خبری نیست.

وی با بیان اینکه از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستاریم این نیرو‌ها در اولین فرصت وارد سیستم بیمارستانی شوند تا حجم کار پرسنل پرستاری کمتر شود گفت: تعطیلات نوروز مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از مراکز درمانی بازدید می‌کنند که متاسفانه این موضوع فقط از بخش‌های اورژانس است و لازم است به بیماران بدحال بخش‌ها با کمبود پرستار و تجهیزات توجه بیشتری شود.

نیکقدم با تاکید به اینکه نظام پرستاری همدان خواستار تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، جذب نیرو پرستاری، اجرای قانون تعرفه‌گذاری برای همکاران فوریت پزشکی است افزود: ما خواستار حذف طرح قاصدکی هستیم که حتی هنوز مجریان این طرح خود سردر گم این طرح هستند.

وی خواستار جداکردن کارانه از اضافه کار و افزایش حق مسکن پرسنل شد.

انتهای پیام/د.ا

کمبود پرستار در بیمارستان‌های همدان

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.