آسیب دیدگان مناطق سیل زده می‌توانند بدون نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت خاص بیمه بیکاری خودرا دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند: سیل، جنگ، زلزله و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

فرد بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده باشد. همچنین بیمه‌شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند.


بیشتر بخوانید:تسهیل خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به سیل زدگان/ مستمری بازماندگان فوتی‌های سیل اخیر در اسرع وقت برقرار می‌شود 


اقدامات لازم برای اعلام وضعیت بیکاری:
بیمه شده بیکار، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذیربط اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه آن اعلام کند.

شرایط لازم برای دریافت مقرری بیمه بیکاری:

- مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند.
- تبعه کشور‌های خارجی نباشند.
-  مستمری بگیر بازنشسته و یا از کارافتاده کلی نباشند.
- دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند.
- در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، تأمین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
این کارهای و عملهای خیر اندیشانه بسیار خوب و عالیه که به سیل زدهای مستضعف کمکهای همه جانبه میشود ولی اما خیلیهای دیگر از مردم بیکار شده اند و بیمه بیکاری نتونستند دریافت کنند آیا حتما باید سیل یا طوفان یا زلزله یا بلیات آسمانی و زمینی بیاد که به سرپرستان خانواده های بیکار شده یک حقوق و یا بسته های حمایتی کالای مواد غذایی اولیه شهروندی بهشون تعلق بگیرد ؟ انشاءالله به عدالت اجتمایی اسلام ناب محمدی ص برسیم و آن روزهای رویایی را ببینیم والسلام و صلوات التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر .
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۰۰:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
خدا به همه هموطنان سیل زده کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
همه ی بیکاران مملکت باید بیمه ی بیکاری دریافت کنند. باید
آخرین اخبار