کره‌جنوبی به زودی بزرگترین شبکه اینترنت موبایلی فوق پرسرعت جهان را راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، کره‌جنوبی قرار است روز جمعه بزرگترین شبکه فوق پرسرعت جهان از نسل پنجم اینترنت را راه‌اندازی کند.

طبق اعلام دیلی میل، روز جمعه نسل پنجم اینترنت در ۸۵ شهر کره جنوبی راه‌اندازی می‌شود و کاربران قادر خواهند بود با استفاده از گوشی‌های دارای قابلیت نسل پنجم اینترنت، ۲۰ برابر سریع‌تر از نسل چهارم کنونی، اطلاعات را دانلود کنند.

پیشتر شرکت آمریکایی AT&T نخستین شرکت در جهان شد که نسل پنجم اینترنت را در سطح تجاری در دسامبر ۲۰۱۸ راه اندازی کرد و هم‌اکنون این شبکه در ۱۲ شهر آمریکا در دسترس است.

انتظار می‌رود نسل پنجم شبکه اینترنتی موبایل که قرار است در کره جنوبی راه اندازی شود به کاربران اجازه دهد تا یک فیلم کامل را در کمتر از یک ثانیه دانلود کنند و راه برای پرسرعت شدن سیستم‌های پخش آنلاین فیلم هموارتر شود.

همچنین به دلیل آنکه کاربران برای استفاده از این شبکه اینترنتی موبایل نیاز دارند تا از گوشی‌هایی با پشتیبانی چنین قابلیتی برخوردار باشند، احتمال می‌رود انتخاب گوشی سامسونگ Galaxy S۱۰ گزینه‌ای محبوب در این کشور به شمار رود.

کره جنوبی امیدوار است این فناوری، پیشرفتی شگرف را در زمینه‌هایی مانند شهر‌های هوشمند و اتومبیل‌های خودران ایجاد کرده و سبب ایجاد رشد اقتصادی گردد.

ریو یونگ سانگ (Ryu Young-sang) معاون اجرایی شرکت SK Telecom روز چهارشنبه گفت: مهم است که شرکت‌های ارتباطی در کره جنوبی به ارائه سرویس‌هایی بپردازند که از بالاترین استاندارد در سرعت و بهترین کیفیت در تصاویر برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: نسل پنجم (۵G) چشم‌انداز صنعت بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهد داد.

گفتنی است شرکت‌های ارتباطی کره جنوبی میلیارد‌ها دلار در زمینه بازاریابی نسل پنجم اینترنت هزینه کرده‌اند و انتظار می‌رود شرکت SK Telecom کره جنوبی تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون کاربر نسل پنجم شبکه اینترنتی را داشته باشد. همچنین شایان ذکر است علاوه بر کره جنوبی و آمریکا کشور‌های چین، ژاپن و انگلیس نیز در حال توسعه نسل پنجم اینترنت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
قابل توجه جهرمی
آخرین اخبار