مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان این که ۳۹۵ روستای گلستان درگیر سیل شد، گفت: تاکنون آب شرب ۳۸۷ روستا به طور موقت و دائم وصل و هشت روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،بهزاد هرمزی صبح امروز در جمع خبرنگارارن گفت: ۳۹۵ روستا درگیر حادثه سیل شدند که جمعیت این روستا‌های حادثه دیده بیش از ۳۹۲ هزار نفر است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در ابتدای حادثه سیل، آب آشامیدنی ۱۴۵ روستا قطع شده بود و با تلاش شبانه روزی اکیپ‌های فنی و اجرایی شرکت به صورت موقت وصل شد، اضافه کرد: جمعیت این روستا‌های بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی ۱۵۷ هزار و ۸۶۷ نفر است.

هرمزی افزود: تاکنون آب شرب ۳۸۷ روستا به طور موقت و دائم وصل و مابقی روستا‌ها (هشت روستا) به علت آبگرفتگی تاسیسات و تخریب ۱۰۰ درصدی با تانکر سیار و ثابت عملیات آبرسانی می‌شود و عملیات اجرایی آن هم در درست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان حجم عملیات اجرایی تاکنون در زمینه خطوط انتقال و شبکه را نزدیک به ۱۰ کیلومتر ارزیابی کرد و گفت: این عملیات به صورت موقت و به منظور رفع مشکل قطعی آب روستا‌های حادثه دیده، انجام شده است.

هرمزی از تهیه بیش از ۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن جهت خطوط آبرسانی برای روستا‌های حادثه دیده خبر داد و بیان کرد: هزینه تهیه این لوله‌ها بالغ بر ۶ میلیارد ریال بوده است.

وی ضمن تاکید به توزیع آب شرب سالم و بهداشتی در روستا‌های حادثه دیده، گفت: آب شرب در این روستا‌ها پس از نظارت دقیق و نمونه برداری و کلرسنجی توسط ناوگان‌های تانکر سیار توزیع می‌شود.

هرمزی از انجام ۴۲۶ مورد آزمون بر روی آب شرب توزیعی خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آلودگی در آب مشاهده نشده است.

وی با بیان این نکته که ایستگاه‌های آبگیری تانکر سیار کاملاً تحت کنترل است، افزود: ۱۲ تیم امدادی و کنترلی و ۶ تیم هم با هماهنگی مرکز بهداشت، کیفیت آب آشامیدنی این روستا‌ها را رصد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در خاتمه ضمن اشاره به رانش زمین در روستا‌های مینودشت، گالیکش و کلاله، اضافه کرد: همچنان این اتفاق به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد می‌کند، اما خدمات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/م
 

۸ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

برچسب ها: حوادث طبیعی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.