یک منبع نظامی روس اعلام کرد تحویل دومین محموله سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به چین از طریق دریا اواخر ژوئیه آغاز خواهد شد.

دومین محموله سامانه دفاع موشکی اس-400 در ژوئیه به چین ارسال می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، بنابر اعلام منابع نظامی و دیپلماتیک روس، تحویل دومین سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به چین در اواخر ماه ژوئیه انجام خواهد شد.

یک منبع نظامی-دیپلماتیک در این خصوص گفت: «دومین سری از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در اواخر ماه ژوئیه سال جاری میلادی از طریق دریای بالتیک راهی چین خواهد شد. این زمان تقریبا ۵ ماه زودتر از تاریخ تعیین شده در توافق است».

این منبع در ادامه افزود برای ارسال تمامی تجهیزات سامانه «دست‌کم سه کشتی به کار گرفته خواهد شد» اما او به زمان اعزام دومین و سومین کشتی اشاره‌ای نکرد.

بنابر اعلام این منبع خبری، طبق قرارداد پست‌های فرماندهی نظامی، ایستگاه‌های راه اندازی اس-۴۰۰، بار مهمات، رادار، تجهیزات انرژی و مکمل و قطعات یدکی به طرف چینی تحویل داده خواهد شد.

هرچند خدمات فدرال برای همکاری نظامی-فنی روسیه تاکنون در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

نخستین محموله سامانه اس-۴۰۰ اوایل سال گذشته میلادی تحویل ارتش آزادی‌بخش چین شد. چین، نخستین کشوری است که طی قرارداد ۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵، دو سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری کرد. این سامانه در ماه مه ۲۰۱۸ به چین تحویل داده شد. پس از امضای قرارداد خرید اس -۴۰۰ بین چین و روسیه، کشور‌های متعددی از جمله هند، ترکیه و عربستان سعودی نسبت به خرید این سامانه ابراز تمایل کردند.

سامانه اس-۴۰۰، برترین سامانه دفاع هوایی روسیه است که قادر به شناسایی و انهدام اهدافی از جمله موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های دشمن و هواپیما‌های بدون سرنشین در محدوده ۶۰۰ کیلومتری و ارتفاع ۱۰ تا ۲۷ کیلومتری است. هر سامانه می‌تواند به طور همزمان ۳۶ هدف را با سرعت ۴۸۰۰ متر در ثانیه با پرتاب ۷۲ موشک زمین به هوا منهدم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار