افشای جزئیات کامل قرارداد‌های تسلیحاتی آمریکا با عربستان و امارات ثابت می‌کند آمریکا بیشتر از آنچه گمان می‌رفت در جنگ یمن مشارکت داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میدل ایست آی گزارش داد افشای جزئیات کامل قرارداد‌های تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی و امارات عربی متحده ثابت می‌کند آمریکا بیشتر از آنچه گمان می‌رفت در جنگ یمن مشارکت داشته است.

بر اساس اطلاعاتی که یک اندیشکده آمریکایی جمع آوری کرده است آمریکا دست کم قرارداد‌های تسلیحاتی به ارزش ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بابت فروش سلاح گرم، بمب، سامانه‌های تسلیحاتی و آموزش نظامی با عربستان سعودی و امارات عربی متحده از زمان آغاز جنگ شان در یمن داشته است که این رقم میلیارد‌ها دلار بیشتر از رقمی است که پیشتر گزارش شده بود.

این رقم غول آسا شامل قرارداد‌های تسلیحاتی دولتی و تجاری است و نشان می‌دهد مشارکت آمریکا در این جنگ فاجعه بار بیشتر از تصور قبلی است. در واقع هزینه این تسلیحات هفده برابر بیشتر از بودجه درخواستی سازمان ملل برای کمک به اوضاع وخیم انسانی یمن در سال دو هزار و نوزده است.

بر اساس اطلاعاتی که دیده بان مشارکت امنیتی که دیده بان تجارت تسلیحاتی است جمع آوری و برای اولین بار گزارش کرده است شرکت‌های آمریکایی قرارداد‌هایی به ارزش دست کم ۱۴ میلیارد دلار با اماراتی‌ها و سعودی‌ها از مارس ۲۰۱۵ امضا کرده اند؛ زمانی که این ائتلاف وارد جنگ علیه یمن شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار