رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تولید محصولات بازار محور اولویت جنوب کرمان است گفت: اصلاح الگوی کشت و پایداری تولید، سرفصل مهم اقتصاد مقاومتی در سال زراعی جدید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سعید برخوری گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور اصلاح و تغییر الگوی کشت، در سال زراعی جدید با جلب مشارکت کشاورزان جنوب کرمان به سمت تولید محصولات بازار محور حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: توسعه کشت محصولاتی از جمله عدس، گلرنگ، آفتابگردان و انواع ملون بهاره با حفظ اولویت رعایت تناوب زراعی در دستور کار قرار گرفت.

برخوری با بیان اینکه ارزیابی محصولات جدیدی به صورت الگویی در حال انجام است تصریح کرد: هم اکنون سطحی معادل ۳۰۰ هکتار آفتابگردان و گلرنگ، ۴۰ هکتار عدس و یکهزار و ۴۰۰ هکتار انواع ملون در این منطقه کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: برابر ارزیابی‌های انجام شده، این محصولات مناسب‌ترین نوع، برای کاشت پس از ذرت تابستانه و خودداری از کشت دیرهنگام گندم است.

وی بیان کرد: عملیات برداشت انواع ملون از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

برخوری اظهار داشت: این محصولات جایگزین حداقل، عملکردی معادل ۲۵ تن در هکتار دارند و از طرفی به دلیل تولید خارج از فصل و تقاضای بازار‌های هدف داخلی و خارجی، از قیمت مطلوبی برخوردار بوده از این رو کاشت این محصولات به کشاورزان جنوب استان توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان با هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، از مزارع کشت شده در شهرستان‌های قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، منوجان و کهنوج بازدید کنند و از نزدیک با اصول کشت و کار و تبادل اطلاعات با کشاورزان مجری آشنا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: این کشت‌ها علاوه بر کم هزینه‌تر بودن در مقایسه با سایر کشت‌های فصلی، نیاز و مصرف آبی کمتری نیز دارند به طوری که مصرف آب آن‌ها حداکثر نصف مصرف آب در گندم است.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می‌شود.

انتهای پیام/س



تولید محصولات بازار محور اولویت جنوب کرمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار