فرماندار شوش از در محاصره سیلاب بودن ۱۰ روستای شوش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عدنان غزی، فرماندار شوش گفت: نزدیک به ۴ روستای شوش به زیر آب رفتند و ۱۰ روستا نیز در محاصره سیل و آب گرفتگی هستند و در حوضه کرخه مشکلات ما با توجه به افزایش دبی رودخانه بیشتر از شاوور است.

وی افزود: سطح سیل بند سیدعباس که نزدیک به جاده ترانزیتی (اهواز - تهران) است، شکسته شده و اکنون آب در کنار جاده ترانزیتی است. البته عزیزان ما در حوزه راهداری و بخشداری و سایر ارگان‌ها بسیج شده اند تا مشکل حل شود. 

غزی عنوان کرد: انتظار ما از مردم و به ویژه روستا‌های اطراف این است که بگذارند که عزیزانی که نظر کارشناسی دارند، کار خود را انجام دهند و در کنار آن‌ها باشند از مردم می خواهیم به توصیه‌ها و هشدار‌هایی که داده می‌شود، توجه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار شوش گفت: انتظار داریم وقتی دستور تخلیه روستا‌هایی را می‌دهیم با توجه به اینکه در معرض سیلاب و آبگرفتگی هستند، مردم نیز محل‌های اعلام شده را تخلیه کنند و کمپ‌هایی برای اسکان اهالی تمام روستا‌ها آماده شده است و هر روستایی که جابجا شود، اهالی در این محل‌ها اسکان داده می‌شوند.

وی در پایان بیان داشت: تغذیه و امکانات اولیه برای عبور از بحران فراهم شده است و مشکلی در این زمینه نیست و تنها انتظارمان این است که به هشدارا‌ها و تخلیه روستا‌ها به صورت جدی نگاه شود تا جان عزیزان به خطر نیفتد ودر حال حاضر دستور تخلیه ۳۳ روستا در سطح شهرستان شوش صادر شده  و حدود ۳۷ روستا در خطر سیلاب هستند و ۱۱ کمپ برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.