روزنامه ینی شفق ترکیه نوشت آمریکا در ۱۵ روز گذشته در سه مرحله ۱۱۵ هزار قبضه سلاح برای پ‌ک‌ک ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه نوشت آمریکا در ۱۵ روز گذشته در سه مرحله ۱۱۵ هزار قبضه سلاح از نوع کلاشنیکف، بی‌کی‌اس، دوشکا ۲۳ و سلاح‌های تک‌تیراندازی برای پ‌ک‌ک در مناطق اشغالی ارسال کرده است.

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه در شماره امروز جمعه نوشت: آمریکا که ۳۰۰ نوع مختلف زرهپوش نظامی به پ‌ک‌ک داده طی سه ماه گذشته ۳۵۰ کارشناس نظامی نیز به منطقه فرستاده است.

به نوشته ینی شفق، آمریکا و متفقین او از یک سو برای تروریست‌های در خط اشغال، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال می‌کنند و از سوی دیگر با اعزام جاسوسان خود به مناطقی که در دست مخالفان است، سلاح جمع‌آوری سلاح می‌کنند. این جاسوسان که در لباس تاجر به این مناطق می‌روند، در ادلب، الباب، جرابلس، معره و عزاز و مانند این‌ها با نیرو‌های مستقر در آن مناطق مذاکره می‌کنند.

ینی شفق با اشاره به اینکه آمریکا از اول سال ۲۰۱۸ تا به امروز ۸ پایگاه جدید برای آموزش‌های نظامی تاسیس کرده، نوشته است: در این مدت ۲۵ هزار تروریست در این پایگاه‌ها آموزش دیدند.

این روزنامه به نقل از یکی از منابع محلی که از وی به عنوان رسولیان یاد می‌کند، نوشت: ده‌ها تُن مواد منفجره به خط مرزی تل ابیض، قمیشلی و همچنین منبج ارسال شده که بخش بزرگی از این مواد منفجره به مناطق عملیاتی سپر فرات، شاخۀ زیتون، ادلب و مناطق جنوبی ترکیه فرستاده شده است.

رسولیان گفت: مرز ۵۰۰ کیلومتری میان پ‌ک‌ک و ترکیه علاوه بر تونل و خندق، با مین‌گذاری در جا‌های مختلف تحکیم شده است.

روزنامه ینی شفق به نقل از فیراس خالد، معاون رئیس پلیس اعزاز، نوشت: بر اساس تحقیقات، برخی از افرادی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار