فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: حدود پنج هزار نفر از اهالی این روستا‌ها به دلیل داشتن دام به جنگل‌های خسرج پناه آورده اند که نیاز به امدادرسانی دارند.

در پی طغیان رودخانه کرخه ۱۳ روستای حمیدیه خوزستان تخلیه شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه گفت: دبی کرخه در مقطع حمیدیه امروز به ۶۴۳ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته و سیلاب کرخه به حمیدیه رسیده و به تدریج در حال افزایش است، اما آب هنوز وارد روستا‌ها نشده است.

وی افزود: جمعیت روستا‌هایی که تخلیه شده اند ۱۳ هزار نفر است، اما بر اساس برآورد‌ها در حدود پنج هزار نفر از آن‌ها به دلیل داشتن دام اصرار داشتند که در جنگل‌های خسرج پناه بگیرند تا بتوانند در کنار دام هایشان باشند، تعدادی به اردوگاه‌های اسکان اضطراری و عده‌ای نیز به منزل اقوام خود رفته اند.

هاشمی با اشاره به کمبود چادر برای سیل زدگان، اضافه کرد: به افرادی که در جنگل مستقر شده اند تعدادی چادر داده شده، اما کافی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر ارتباطی به دلیل بالا آمدن آب، در حال مسدود شدن است، به ناچار مجبور به امدادرسانی به وسیله قایق خواهیم بود که در حال حاضر قایق در اختیار نداریم.

هاشمی افزود: ستاد امدادرسانی تشکیل شده و تهیه غذا و خدمات بهداشتی را در دستور کار دارد.

پیش از این فرمانداری حمیدیه طی اطلاعیه اعلام کرده بود همه ساکنان ۱۱ روستای حاشیه رودخانه کرخه شامل روستا‌های چمیم، قاسم زامل، بیت گنیم، شیخ طعمه، خسرج بیت قشم، خسرج عوده، حویش، شاطی، حمدان سلجه، آلبوعید یک و نبی می‌رساند هرچه سریعتر با هماهنگی بخشدار مرکزی، شورا‌ها و دهیاران نسبت به تخلیه فوری منازل خود اقدام کنند و سایر روستا‌ها نیز آمادگی لازم را برای تخلیه منازل داشته باشند.

بر اساس این اطلاعیه، پادگان ثامن الائمه و اردوگاه دانش آموزی دهکده و کوی سازمانی تیپ ۳۹۲ زرهی برای اسکان موقت اهالی در نظر گرفته شده است.

در حال حار خروجی سد کرخه امروز به ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه و سد دز به ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است. در پی طغیان رودخانه‌های کرخه و دز، ۱۳ روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز، روستا‌های بخش شعیبیه و شهر گوریه شوشتر و بخش شاوور شوش تاکنون زیرآب رفته اند و سیلاب به سمت پایین دست در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در حاشیه کرخه و کارون و باوی در حاشیه رودخانه کارون حرکت می‌کند.

انتهای پیام /م

تخلیه ۱۳ روستا در حمیدیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.