فرماندار شهرستان باوی از قرار گفتن ۱۹ روستای این شهرستان در معرض سیلاب رودخانه‌های کارون و دز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منوچهر ورناصری، فرماندار شهرستان باوی با اشاره به افزایش دبی در رودخانه دز، ۱۵ روستای بخش عنافچه با جمعیت ۱۲ هزار نفر، در حاشیه این رودخانه، در تهدید سیلاب هستند.

وی با بیان اینکه به اهالی این روستا‌ها هشدار تخلیه داده شده، تصریح کرد: داشتن دام و احشام دلیل مقاومت برخی از ساکنان این روستا‌ها برای تخلیه نکردن منازل است.

ورناصری اذعان داشت: هم اکنون روستای سفاک که زیر آب رفته، همچنین ۵ روستا‌های خاور، مراونه، چم خزانه یک و ۲ و چم العبید که به رودخانه نزدیک‌تر هستند تخلیه شده اند، اما سایر روستا‌ها در مقابل خروج از روستا که اکنون منطقه خطر است، مقاومت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، مسیر روستای خاور مسدود شده و امدادرسانی به آن تنها به وسیله بالگرد و راه آهن امکان پذیر است، که با مدیر راه آهن برای این مساله مذاکره شده است.

منوچهر ورناصری با اشاره به اینکه این شهرستان در محل تلاقی رودخانه‌های دز و کارون قرار دارد، اظهار کرد: به تعدادی از روستا‌های این شهرستان از جمله منصوره یک و ۲ (در دهستان عنافچه)، روستای سید شریف و سید سلطان اخطار داده شده که خانه‌های خود را تخلیه کنند، اما در اینجا تخلیه به صورت کامل صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان باوی، دبی روز جمعه کارون در ملاثانی را ۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان آب و برق اخطار داده که دبی افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است که اهالی روستا‌های در معرض سیل، برای نجات جان خود و خانواده، روستا‌ها را تخلیه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیل بند‌های شهر‌های ویس و شیبان تقویت شده، اکنون نیازی به تخلیه این شهر‌ها نیست، البته به ساکنان تعدادی از منازل که نزدیک به رودخانه بودند نیز اخطار تخلیه داده شده و برخی نیز خانه‌ها را خالی کردند.

منوچهر ورناصری بیان کرد: روستای «درآویزه» در بالادست رودخانه کارون نیز با توجه به احتمال ریزش ساحل، وضعیت خطرناکی دارد که ۲۰ خانوار از آن‌ها به شهر رامین و بقیه به سایر اردوگاه‌ها منتقل شده اند.

وی اذعان داشت: تمام مدارس، سالن‌های ورزشی و سوله‌های شرکت‌های مستقر در این شهرستان برای اسکان روستا‌های سیل زده آمادگی دارند.

ورناصری افزود: سیلاب به بخش زیادی از مزارع حاشیه رودخانه‌های دز و کارون در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/گ

لزوم تخلیه شهر‌ها و روستا‌های در مسیر سیلاب

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.