ترامپ مکزیک را به اعمال مجازات‌های اقتصادی به دلیل انفعال در برابر ورود مهاجران به ایالات متحده تهدید کرده و گفت ۷۲۵ کیلومتر دیگر از مرز‌های جنوبی آمریکا را دیوارکشی می‌کند.

ترامپ مکزیک را به دلیل انفعال در برابر ورود مهاجران به آمریکا تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد ۷۲۵ کیلومتر دیگر از مرز‌های جنوبی این کشور را دیوارکشی می‌کند و همچنین مکزیک را به اعمال مجازات‌های اقتصادی به‌دلیل انفعال در برابر ورود مهاجران به ایالات متحده تهدید کرد.

ترامپ طی دیدار با مقامات مرتبط با امور مهاجران غیرقانونی در شهر «کالِکسیکو» و بازدید از دیوار حائل جدید در مرز با مکزیک، گفت: «منابع بیشتری از ارتش برای (ساخت دیوار) اختصاص داده می‌شود. کشور ما (از مهاجران) پر شده است و ما دیگر نمی‌توانیم شما را بپذیریم».

ترامپ سپس با تهدید مکزیک به اعمال مجازات‌های اقتصادی توضیح داد: «اگر آن‌ها (به مقابله با قاچاقچیان موارد مخدر) ادامه دهند، همه‌چیز خوب خواهد بود. اگر این کار را انجام ندهند، ما بر خودرو‌های آن‌ها ۲۵ درصد تعرفه اعمال می‌کنیم. همچنین به‌دنبال مجازات اقتصادی علیه تمام مواد مخدری هستم که از آن طرف مرز می‌آید و مردم ما را می‌کشد».

سرهنگ «تاد سمونیت» فرمانده یگان مهندسی ارتش آمریکا نیز در این مراسم گفت که تا پایان سال آینده میلادی (نوامبر ۲۰۲۰) حدود ۷۲۵ کیلومتر دیوار جدید در مرز با مکزیک ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار