استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت آمادگی و هوشیاری مسئولان استان برای رویارویی با موج سوم بارش‌ها در استان تأکید کرد.

ضرورت آمادگی و هوشیاری برای رویارویی با موج سوم بارش‌هابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در چهارمین نشست سال جاری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر موج سوم بارش‌های بهاری سیل‎آسا تا اوایل صبح سه شنبه آینده ۲۰ فروردین ۹۸ در منطقه، گفت: مسئولان و فرمانداران استان بایستی برای مقابله با هر گونه حادثه و بحران احتمالی ناشی از این بارش‌ها به ویژه در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان آماده و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه کوتاهی مسئولان در بحران ها، قابل اغماض نیست افزود: مدیریت آب پشت سد‌ها بخصوص سد‌های خاکی گنج لردگان و نصیرآباد و امیرآباد کوهرنگ هم در دستور کار قرار گیرد.

عباسی بر ضرورت استقرار کف کش برای تخلیه به موقع آب مازاد در تاج سد‌های خاکی هم تاکید کرد و گفت: فرمانداران موظفند دستورات لازم برای تخلیه بخشی از حجم آب پشت سد‌های خاکی جهت تنظیم میزان ورودی و خروجی را صادر کنند.

وی افزود: فرمانداران همچنین موظفند نسبت به هماهنگی برای استقرار ماشین آلات سنگین مانند لودر، گریدر و بیل مکانیکی در روستا‌های واقع در مسیر خروجی سد‌ها اقدام کنند تا در صورت سرریز احتمالی، از ورود آب به مناطق مسکونی مردم جلوگیری شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بخش دولتی و خصوصی برای استفاده در شرایط بحرانی هم ضرورت دارد.

عباسی تاکید کرد: جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع و حوزه استحفاظی چهارمحال و بختیاری در دستور کار فرمانداران و اداره کل امور عشایر باشد.

وی همچنین از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران خواست؛ پیش بینی‌های لازم برای مقابله با انواع حوادث احتمالی مانند ریزش کوه، رانش زمین، تخریب جاده، تخریب منازل مسکونی و نابودی زمین‌های کشاورزی را انجام دهند.
عباسی با اشاره به تجهیز شهرداری‌های استان به دستگاه کف کش با پمپ خروجی ۱۲ اینچ، گفت: در صورت نیاز برای تخلیه مازاد سرریز سد‌های استان از این دستگاه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های خدمات رسان مانند آب، گاز، برق و مخابرات هم با هماهنگی فرمانداران، تدابیری برای جلوگیری از قطع خدمات در نقاط مختلف استان بیندیشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های ارتباطی پربارش مانند گردنه‌های سخت گذر چری و شاه منصوری مورد توجه قرار گیرد.

عباسی تأکید کرد: مدارسی که در موج‌های اول و دوم بارش‌های اخیر خسارت دیده اند و یا در موج سوم با خطر برای تردد دانش آموزان مواجهند، با هماهنگی فرمانداران و روسای آموزش و پرورش مناطق، تا پایان بارش تعطیل شود.

وی گفت: تمامی شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری موظفند در روند ساخت و سازها، همکاری لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان‌ها داشته باشند.

عباسی یادآور شد: معاون اول رئیس جمهوری نیز در تماس تلفنی، بر اقدام به موقع برای مقابله با حوادث احتمالی موج سوم بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری تأکید کرده است.

وی با تأکید بر رعایت سلسله مراتب در اطلاع رسانیها، خواستار تهیه گزارش کلی و مستندسازی از وضعیت بارش موج‌های اول، دوم و سوم بارندگی در چهارمحال و بختیاری، برای ارائه به مسئولان کشوری شد.

عباسی همچنین از تلاش تمامی خبرنگاران و رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی برای اطلاع رسانی به موقع، سریع و صحیح اخبار مربوط به موج اول و دوم بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد.

انتهای پیام

موج سوم بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار