دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل اعلام حالت فوق‌العاده ملی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) در دادگاه منطقه‌ای کلمبیا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل اعلام حالت فوق العاده ملی برای استفاده از بودجه فدرال به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک شکایت کردند.

در این شکایت نامه آمده است که ترامپ با اختصاص بودجه فدرال برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، قانون را نقض کرده است. مجلس نمایندگان آمریکا هیچ مثال دیگری در کل تاریخ این کشور نداشته است که در آن یک رئیس جمهور پس از آنکه نتوانست نظر کنگره را برای انجام کاری جلب کند، برای بدست آوردن بودجه فدرال حالت فوق العاده ملی اعلام کند.

کاخ سفید هنوز به درخواست‌ها برای واکنش به این مسئله پاسخی نداده است.

این شکایت نامه دقیقا در همان روزی تنظیم شده است که ترامپ برای بررسی بخشی از دیواری که در مرز مکزیک ساخته شده بود، به کالیفرنیا سفر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. پافشاری ترامپ برای ساخت این دیوار حتی باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ این کشور محسوب می‌شود. ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها تأکید می‌کرد برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند.

یک روز پیش هم نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود از رئیس جمهور آمریکا به دلیل اعلام حالت فوق العاده ملی شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

شکایت دموکرات‌ها از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار