فرماندار آق‌قلا از حفر خندق برای جلوگیری از ورود دوباره سیلاب به شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا در گفتگو با سیمای مرکز گلستان در خصوص وضعیت این شهرستان گفت:وضعیت این شهر در پنج نقطه بحرانی است و به دلیل هموار بودن سطح زمین در اطراف رودخانه گرگان امکان خروج سریع‌تر سیلاب از این مناطق وجود ندارد.

ضمیر ادامه داد: هنوز در برخی از مناطق آق‌قلا ۵۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر آب وجود دارد و با تمام تلاش‌هایی که انجام داده ایم، به دلیل سرریز شدن آب سدها، ذوب برف در بالادست و ورود آب از دهنه زرین‌گل به سمت آق‌قلا نتوانستیم وعده‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.

فرماندار آق‌قلا گفت: بر اساس تصمیم‌های روز گذشته مقررشد تا برای جلوگیری از ورود دوباره روان‌آب‌ها به شهر خندقی در اطراف شهر حفر کنیم و ورودی آب را کاهش دهیم.

وی افزود: ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی بازوبلند در منطقه مستقر شده و از بالادست روستای یُلمه خندان به سمت مراتع و بالادست کمربندی در حال حفر خندق هستند.

وی گفت: کاهش سرریز سد وشمگیر نیز یکی دیگر از راهکار‌ها برای جلوگیری از بالاآمدن سطح آب در شهر آق‌قلا است و توانستیم ۱۵ مترمکعب بر ثانیه از آب را به سمت دشت‌ها هدایت کنیم.

انتهای پیام /گ/پ

امداد رسانی به مناطق سیل زده در گلستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.