مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس با اشاره به بارندگی های اخیر، گفت: حجم نیمی از سد‌های فارس همچنان خالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ارجمند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: هر چند بارندگی‌های اخیر حجم قابل توجهی از آب را پشت سد‌های استان فارس مهار کرد، اما همچنان این سد‌ها توانایی ذخیره سازی بیشتری از آب را دارند و تقریبا حجم نیمی از آن‌ها خالی است.

وی افزود: هم اکنون ورودی آب به هفت سد بزرگ استان فارس ۱۴۲ متر مکعب بر ثانیه است و حجم آب قابل استفاده در سد‌ها یک میلیارد و ۹۳ میلیون متر مکعب است.

ارجمند با بیان اینکه سد درود زن به عنوان تامین کننده حدود ۲۵ درصد از آب شرب شیراز حجم قابل توجهی از آب ذخیره کرده است گفت: ورودی آب به این سد اکنون ۸۹ متر مکعب بر ثانیه است که بیشترین میزان مهار آب ناشی از سیلاب‌های اخیر را دارد.

وی اظهار کرد: سد سلمان فارسی در شهرستان قیر و کارزین نیز با ورودی ۲۸ متر مکعب بر ثانیه در رتبه دوم مهار آب قرار دارد، سد‌های ملاصدرا، سیوند، ایزدخواست، تنگاب، رودبال، چشمه عاشق و خسویه نیز ورودی قابل توجهی از آب دارند.

وی میزان آب قابل استفاده و مفید در سد درود زن را ۲۷۲ میلیون متر مکعب و میزان آب قابل استفاده در سد سلمان فارسی را ۶۶۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سایر سد‌های فارس نیز حجم قابل توجهی آب دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان فارس ادامه داد: سد درود زن قابلیت ذخیره سازی ۴۰۰ میلیون متر مکعب و سد سلمان فارسی قابلیت ذخیره سازی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی‌های پیش رو را دارد.
انتهای پیام/م

وضعیت حجم آب پشت سدهای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار