مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۹۲ روستای استان در خاموشی به‌سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان،  با اشاره به آمار آخرین عملکرد برق استان در سیل اخیر، بیان کرد: طبق آخرین آمار فقط ۹۲ روستا از مجموع ۶۹۰ روستای بی‌برق شده در خاموشی بسر می‌برند.

خودنیا گفت: در ادامه خدمات‌رسانی به هم استانی‌های سیل‌زده، شرکت توزیع برق استان همچنان با اقتدار عملیات برق‌رسانی را ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: به‌علت عدم وجود راه دسترسی مشکلاتی بر سر راه خدمات‌رسانی بوجود آمده و الزاما بایستی در اسرع وقت مشکلات سیل‌زدگان از نظر خدماتی مرتفع شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اظهار کرد: ۸۵ اکیپ همچنان در حال انجام وظیفه هستند و سعی خود را در جهت تامین برق تمامی روستا‌ها به خرج خواهند داد.

با گذشت بیش از دو هفته از اولین سیلاب لرستان وضعیت این استان همچنان عادی نشده و مردم درگیر مشکلات ناشی از خسارات بوجود آمده از سیل هستند این درحالیست که مردم و دولت دست به دست در پی برطرف کردن خسارات و عادی کردن منطقه هستند.

هم چنین سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال این سیل ویرانگر مردم ما سالم ماندند، اما مردم وسایل خود را از دست دادند.

خادمی گفت: در چگنی، پلدختر، معمولان، دلفان، کوهدشت و ... مردم داشته ‎‌های را که در طول عمر خود اندوخته کرده به یک لحظه از دست داده‎اند.

وی افزود: همچنین زیرساخت ‎‌های برق، آب، کانال ‎‌ها و تاسیسات شهری نیز به شدت آسیب دیده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: دولت امیدوار و مصمم است که خسارت را جبران کند و این حجم آب خواست خداوند بوده است.

خادمی بیان کرد: باید در بخش‎های کارمان را بهتر انجام می‌دادیم و در بستر و مسیر رودخانه‎ها نباید خانه می‎ساختیم و کانال‎ها بزرگتر ساخته می‎شد، اما حجم این سیل قابل پیش‎بینی نبود.

وی ادامه داد: خسارات در حال ارزیابی هستند و تا یکشنبه ارزیابی‏‎ها برای تامین بودجه انجام می‎شود.

استاندار لرستان با اشاره به امدادرسانی، افزود: امدادرسانی تاکنون گسترده بوده و چندین استان نیز دچار مشکل شدند، اما آن‌ها کمتر از ما آسیب دیدند و همه در حال آماده باش بودند.

خادمی با بیان اینکه با توجه به اینکه پلدختر جمعیت بیشتری داشت بخشی از امدادرسانی آنجا رفت، اظهار کرد: اولویت تهیه وسایل زندگی مردم است.

انتهای پیام/ ر

۹۲ روستای لرستان در خاموشی به‌سر می‌برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.